Wie heeft er tips voor een roadtrip door Denemarken/Zweden?

Deze zomer ga ik met 2 vrienden (24-26 jaar) een road trip met de auto door Denemarken en Zweden doen. Vorig jaar hebben we het zelfde gedaan door midde-europa en dat is ons erg bevallen. De road trip duurt ongeveer 19 dagen en wille toch wel redelijk wat steden aandoen en hoop leuke dingen zien en dat is waar ik jullie hulp voor nodig heb.

Hebben jullie nog tips met welke steden wij moeten aandoen en waarom (een combinatie van uitgaan, cultuur, relaxen, fun) of welke steden juist niet?

We gaan sowieso naar Legoland en ook kopenhagen en stockholm en de grootste Ikea willen we aandoen. Daarnaast lijkt ons een attractie park wel leuk, maar dan gaat onze voorkeur meer uit naar een Efteling type park dan een sixflag (Tivoli, Liseberg of toch een andere?).

We houden allemaal wel van uitgaan en volgens mij moet dat gee probleem zijn, alleen ben ik niet bekend met de uitgaansgebieden daar.

Vorig jaar hebben we een mooie combinatie gehad van cultuur, uitgaan en relaxen aan het strand. Dit is ons doel ook voor dit jaar en dan met nog wat leuke attracties als Legoland.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
2.4K

Het beste antwoord

Hey! Op de website van SurpriseTickets vind je wel leuke informatie over Denemarken en Zweden ze hebben ook een speciale pagina over Rondreizen in Denemarken.

http://surprisetickets.nl/reizen/rondreis-denemarken

Misschien heb je dus wat aan die site. Succes en veel plezier met je roadtrip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In kopenhagen kun je echt super uitgaan, tevens is Stockholm ook fantastisch. In beide steden zitten ook Hard Rock Cafes, dat is ook de moeite waard om te bezoeken...
Alvast een goeie reis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je wat cultuur wilt toevoegen aan jullie trip zou ik zeker eens langsgaan bij de vrijstad Christiaina.. De mooiste kunst ligt daar werkelijk op straat :)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijstad_Christiania
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor Denemarken raad ik je aan een boekje over de Margriet route te kopen (http://www.margrietroute.nl/), dit is een uitgezette route van 3700 km en gaat over het algemeen binnendoor en zit vol tips met leuke kleine (en grote) bezienswaardigheden.

Aanraders zijn:
Het openluchtmuseum “Den gamle by” in Århus
Spoorwegmuseum in Odense
Slot Egeskov (op Funen); en dan vooral de automobiel en motoren verzameling
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je van steden houdt moet je na Stockholm gaan echt sipper mooie stad!!! Eigenlijk te mooi en groot voor 1 dag!