Ik ga in Juni naar Frankrijk. Hoe laat vertrekken?

Hallo.

Ik ga in juni naar Belves, Frankrijk. Ik wil er rond het middaguur zijn(max 2 uur speling vroeger of later) en zoveel mogelijk files vermijden. Hoe laat kan ik het beste vertrekken? In de nacht rijden is geen probleem. Ik moet volgens de navigatie langs Parijs!

Toegevoegd na 49 minuten:
Domdom. Ik vertrek vanuit Dordrecht met mn vriendin en dochter van dan 7 maanden. Ga ik rond Parijs dan nog grote opstoppingen tegen komen? Ik ga er vanuit dat als ik 12 uur vertrek dat ik rond 6/7 uur in parijs ben als t niet later is...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Het beste antwoord

Als je met een personenauto rijdt (zonder aanhanger), ben je in 10 uur al een heel eind weg. Zeker als je
's nachts rijdt kun je echt goed doorrijden, ook langs Parijs. Als je om 12 uur ('s nachts) uit Dordrecht vertrekt ben je al zo rond 5 uur bij Parijs. Reken voor Dordrecht - Orleans zo'n 7 tot 7,5 uur (is inclusief pauzes). Volgens Via Michelin (zie bron) ben je nog geen 10 uur onderweg, maar reken uiteraard wat extra tijd voor oponthoud (pauzes, tanken, tolpoorten). Je rijdt bijna de hele route over autosnelwegen (945 km van de 1016), alleen het laatste stuk van Perigueux naar Belves is geen autosnelweg meer, maar de doorgaande wegen in Frankrijk zijn uitstekend te rijden. Echt heel erg druk in en rond Parijs is het meestal eind juli- begin augustus als de Fransen zelf op vakantie gaan. Ik heb 's nachts bij Parijs nooit in de file gestaan vanwege drukte (wel vanwege een ongeval, maar dat kan overal gebeuren natuurlijk).
Ver voor Parijs (bij vliegveld Charles de Gaulle) op de A1 komen er al richtingsborden met o.a. Bordeaux en Nantes erop. Volg "Bordeaux", dan wordt je automatisch om Parijs en via de Périphérique (de ring rond het centrum van de stad) naar de zuidwestkant van de stad geleidt, naar de A10 richting Bordeaux en Orleans.

Volgens Via Michelin:
Totale tijd: 09.44 u waarvan 08.28 u op autowegen
Afstand: 1016 km waarvan 945 km op autowegen

Veel plezier, goede reis, fijne vakantie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ligt aan een aantal dingen zoals waar je vertrekt (groningen en maastricht scheelt al 2 uur), ga je met een caravan? ben je zwaarbeladen? ga je met kleine kinderen?

Maar normaal gesproken als je met een normale auto gaat , doe je over tilburg - belves zo'n 12 uur, dus als je er rond het middaguur wilt zijn zou ik als ik jou was in de nacht rond een uurtje of 12 gaan vertrekken ;)
In gedachten dat je ook een aantal x moet gaan tanken, te maken krijgt met tolwegen etc.

Heel veel plezier alvast!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik zelf ergens heen moet met de auto reken ik zelf meestal 1 minuut per kilometer.
Daarbij opgeteld de pauze tijden en de te verwachten file tijden.
Meestal kom ik aardig in de buurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je in Groningen woont om ongeveer 9:00 uur in Maastricht rond de 12:00 uur