Is er een station in Nedeeland waar je aan beide kanten kan in en uit stappen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
Cryofiel
13 jaar geleden
Oplaadstation? ;-)

Het beste antwoord

Nee, want de conducteur moet toezicht houden op het in en uitstappen. Die kan maar aan 1 kant tegelijk staan.

Toegevoegd na 9 minuten:
Bovenstaande geldt uiteraard alleen voor treinstations.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2 conducteurs zou dit probleem oplossen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kost geld!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dergelijke perrons zijn vooral gemaakt voor erg drukke stations, zodat men aan de ene kant kan instappen en aan de andere kant kan uitstappen. Dat scheelt een hoop tijd. En tijd is geld:)
Op zulke drukke trajecten zullen sowieso wel 2 conducteurs zijn.

Andere antwoorden (3)

bij treinen volgens mij niet.
Weet wel dat trams het soms doen. wanneer je bij het eindpunt komt en de tram zit stampvol, dan wil het nog weleens gebeuren dat de uitgangen aan beide kanten worden geopend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pieter2011
13 jaar geleden
Ik heb in m'n leven al heel wat trams gezien, maar nog nooit een tram die aan beide kanten deuren heeft...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Amsterdam zijn ze er hoor. Niet die combinos,maar die blauw witte die na de gele kwamen (zal best een officiele naam voor zijn) Is wel eens gebeurt dat als de tram Op het Cs aankwam dat de deuren aan beide kanten open gingen. Voornamelijk in lijn 5 omdat in Amstelveen het perron soms links en soms rechts zit.
Dit heet de Spaanse Methode en is dan ook oa te vinden in Barcelona en Madrid, maar ook in Brussel, New York.
In Nederland is er zo'n perron niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat je bedoelt een perron?
Bij mijn weten bestaan die niet in Nederland.