Hoe zijn de risico's van natuurrampen e.d. in San Francisco?

Daarmee bedoel ik dus hoe het staat met orkanen, of aardbevingen? En hoe is de criminaliteit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
2.4K

Het beste antwoord

Ha, die Hermantje;

Wat orkanen betreft lijkt de Californische kust redelijk rustig te zijn, maar aardbevingen zijn zo ongeveer the middle name van San Francisco. Het wachten is daar nog steeds op The Big One, en aangezien Frisco pal op de San Andreas-breuklijn ligt is het geen kwestie van of, maar wanneer deze komen zal. Wat criminaliteit aangaat denk ik dat de stad relatief gunstig afsteekt ten opzichte van andere grote steden in de Joe Naait't Steeds: Frisco heeft bijvoorbeeld al tientallen jaren een bloeiende gay-community, wat toch als een teken van tolerantie en wellevendheid mag worden gezien lijkt me. Überhaupt wordt Northern California als een van de meest relaxte streken van de U.S. gezien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De stad ligt op een breuklijn wat betekent dat er veel aardbevingen plaats vinden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Orkanen komen daar zelden voor. En wb aardbevingen, t ligt wel op een breuklijn, maar om nou te zeggen dat aardbevingen the middle name zijn.... En ja, 'ze' wachten op de big one die volgens de statistieken al lang geweest had moeten zijn. Maar dat had ie al tientalken jaren terug. Zo zie je maar, het is niet ver tevoren te voorspellen.
Overal heb je natuurrampen. Als je plannen hebt om naar SF te gaan zou ik me niet weerhouden door een mogelijke aardbeving.
Daar weten ze ook dat ze op een breuklijn wonen, dus hebben ze er wel rekening mee gehouden in de bouw.