Waar kan ik beste zoeken voor een leuke verblijfplaats in de natuur in europa?

Ik wil namelijk graag uit de dagelijkse sleur hier in Nederland. Ik moet wat natuur en omgeving hebben om inspiratie uit te halen. Ik ben 20 jaar.
Mijn engels is voldoende.

Goede tips of adviezen van mensen zijn welkom

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (8)

ga naar een leuke plek om bijvoorbeeld te leren duiken, ga je padi halen.
of vrijwilligerswerk doen op het platteland.
kijk eens op www. wereldwerk.eu
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga naar walibi daar is een een camping je kan vrienden mee nemen en LOL maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar Wales : overweldigende natuur, en als je toch even behoefte hebt aan menselijk contact : een paar minuten in een dorpspub en ze komen 'aan je snuffelen'- wie ben je?, waar kom je vandaan?waarom ben je hier?
Wales is een oud land, met veel legendes en een eigen cultuur.
Ik kan het je van harte aanbevelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Engeland: Lake District, Wales, Cornwall, Schotland. Duitsland: Eifel, Zwarte Woud, Harz. Belgie: Ardennen. Frankrijk: Vogezen, Jura, Provence, Pyreneeen.
Zwitserland, Oostenrijk, Frankrijk: Alpen.
Italie: Toscane.
Noorwegen: Fjordengebied.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hongarije een bijzonder groot, open land waar de bomen niet opgekroond worden en er bomen voorkomen die in de rest van Europa uitgestorven zijn.
Je kunt er goed met Duits terecht, hopelijk spreek je dat ook.
En jongere mensen spreken soms ook Engels.

· Glooiend, Afwisselend landschap

· Uitgestrekte bossen

· Weidse vergezichten met prachtig uitzicht

· Natuur met een diversiteit aan flora en fauna (met zeer zeldzame soorten)

· Zeer zuivere lucht, rust en ruimte

· Droog landklimaat met overwegend zonnig/mooi weer

· Zeer stille en donkere nachten (met een zeer duidelijke prachtige sterrenhemel zichtbaar)

· Natuurlijke bronnen als thermálbaden, vennen en beekjes

Hier vindt je alle wandeltochten
http://www.wandeleninhongarije.nl/default_bestanden/wandelroutes.htm

Wandelen in Hongarije is werkelijk fantastisch. Er zijn weinig barrières of hekken en de omgeving is bijzonder mooi, vooral in de provincie Somogy, waar we vele tochten hebben uitgezet. Maar we gaan ook verder weg, bijvoorbeeld naar Budapest, Mécsek-gebergte, Keszthely of Pákózd. Voor de echte wandelaars is Hongarije dus het mekka van deze activiteit. Wil je een keer mee, kijk dan in de jaarkalender en kies je reis. De groepen zijn maximaal 8 personen en je kunt kiezen voor een totaalarrangement (aanbevolen) of je houdt het heel goedkoop door alleen mee te lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een klein dingetje heb je niet genoemd: erg erg erg veel muggen in de zomer die soms bestreden worden met insecticiden die uit vliegtuigjes worden verspreid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn idd veel muggen.
Misschien is Madeira een optie. Ook wel bloemeneiland genoemd, wegens een overweldigend aanbod van natuur. In de zin van bloemen, maar ook bomen, vogels, bergen, zee en het is bijna altijd droog en zonnig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt dat je inspiratie wil, kun je dat nader verklaren? In ieder geval is Scandinavië en dan met name Zweden en Noorwegen prachtig groots en rustig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor echte natuur zou je naar Zweden kunnen gaan. Zweden is wel duur maar is zowel in de zomer als in de winter schitterend. In de winter kan je zelfs in een IJshotel slapen. Ik heb er een foto bij van een ijshotel. Het lijkt mij een schitterende ervaring en ga het zeker een keer doen. Je kan dan huskytochten maken en op sneeuwscooters rijden en van de noorderzon genieten.
Ook in de zomer is het trouwens een schitterend stukje natuur.