als handbagage
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe hem in een stevige draagtas of koffertje en neem hem mee als handbagage. Hou er rekening mee dat je bij de controle op verdachte spullen de laptop uit de tas of koffertje haalt, in de regel wordt daar ook om gevraagd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de regel? altijd... laptop moet altijd apart door de scanner, dat is al 15 jaar zo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met "in de regel" bedoelde ik dat de veiligheidsbeambte wel moet weten dat je een laptop in je handbagage hebt. Als hij/zij dat niet weet (bijvoorbeeld omdat de laptop niet in een herkenbare tas zit) en jij vertelt het hem/haar niet, dan zal de laptop door de scanner gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De laptop moet inderdaad door de scanner, maar ik denk dat peppie bedoeld dat je deze ook vaak uit de tas moet halen en los in het bakje moet doen. Dat wordt meestal gevraagd. Als je deze in de tas laat zitten en de tas op de band doet, dan wordt de tas met laptop ook gescanned, maar als het niet duidelijk is moet dat weer opnieuw. Daarom vragen ze het los te laten scannen.
Je mag een laptop in een laptoptas extra meenemen, bovenop de tas voor handbagage. Het moet dan wel een kleine laptoptas zijn of een beschermhoes. Dat laatste is het handigst.

Ik neem zelf altijd één rugzak mee met laptopvak, zodat ik hier ook handbagage bij kan stoppen. Je moet dan wel controleren dat de rugzak niet te groot is en als handbagage wordt toegelaten. De afmetingen verschillen en worden in onderstaande link (bron) genoemd.

Adapters en andere zaken die je niet meteen in het vliegtuig nodig hebt kan je in de koffer doen die het ruim in gaat. Ik neem aan dat je business class je laptop ook kunt aansluiten, in economy kan dat niet, dan kan je een extra batterij meenemen en werken tot de stroom op is.

Bij de controle moet je de laptop uit de tas halen en in een bakje doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben zopas terug uit Bali, ik had een kleine laptop mee in een draagtas en die zat in de handbagage. Bij de verschillende controles moest ik hem eenmaal uithalen. Bij de andere controles bleef hij gewoon in de handbagage zitten en er is nooit een probleem geweest. Enkel hebben ze eenmaal het zakje gecontroleerd waar de kabels inzaten (van de laptop en de aansluitingen om mijn digitale camera aan te sluiten) maar er was nooit een probleem.