Hoe werkt een ESTA formulier voor reizen naar Amerika?

Ik heb me aangemeld via de ESTA site. Moet ik nu nog iets meenemen op vakantie? Of krijg ik iets op het vliegveld? Moet ik nog iets inleveren? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Als je het formulier hebt ingevuld, dan krijg je een melding dat je gegevens geaccepteerd zijn. Deze melding is in principe het bewijs dat je goedkeuring hebt om naar de usa te mogen. In het vliegtuig dien je nog een formulier in te vullen, deze dient als tijdelijke verblijfsvergunning. Dit wordt nog uitgelegd in het vliegtuig. Het esta formulier heb je eigenlijk niet meer nodig, echter zou ik deze wel uitprinten en voor de zekerheid meenemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Invullen op internet en uitslag zie je direct
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag is al beantwoord. Voor de volledigheid: zorg wel dat je met het paspoort reist dat je opgegeven hebt. Als je in de tussentijd (na aanmelding en voor vertrek) een nieuw paspoort aanvraagt dan zul je de ESTA-aanmelding ook voor dat nieuwe paspoort nog een keer moeten doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zodra je je hebt ingeschreven bij ESTA en het is goed gekeurd ontvang je een persoonlijk document nummer. Dit nummer zou ik zeker meenemen en bij je paspoort bewaren, voor de zekerheid. Hebben wij toen ook gedaan!