Wat kost een rondreis van ongeveer 3 weken door de VS gemiddeld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
3.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan hoe je wilt rondreizen, waar je wilt beginnen en hoe/waar je wilt overnachten.

Het beste antwoord

Zelf ben ik intussen 3x op rondreis geweest in de VS.
De kosten zijn uiteraard erg afhankelijk van welke eisen je stelt maar globaal:
€ 750 pp. voor de vlucht (aanbiedingen zijn goedkoper maar als je eisen stelt aan vertrek en aankomsttijden kom je hier wel op uit).
€ 700 voor een goede huurauto 21 dagen. 3 weken in een kleine auto is geen feest en in de VS kan je auto nooit te groot zijn. Dus in mijn geval een standard SUV bij bijv. eautohuur.nl of usa-reisen.de (let bij andere verhuurders op of alle verzekeringen incl zijn).
€ 80 hotelkamer per nacht (kan soms tot 4p). Kan goedkoper maar ook duurder (afh van locatie en luxe).

Dus €3000,= ben je zo kwijt als je alleen reist (+€ 750 voor persoon 2 t/m 4). Dat is dan exclusief benzine en eten & drinken (hotels bieden zelden een redelijk ontbijt dus die moet je ook rekenen).
Maar je kan redelijk besparen door vooraf alles goed uit te zoeken en evt al te reserveren.
Aan extra's zoals excursies, entreegelden etc kan je het zo gek maken als je wilt.
In mijn geval ruim € 1500 bij de Outlet malls.....

Meer info kan je vinden op dit forum:
http://forum.verenigdestaten.info/

Veel reistips (route, parken, hotels) etc.
Utrecht
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mijn rondreis (Amsterdam-New York, New York-Las Vegas vliegen, daarna 1,5 week huurauto door Grand Canyon, Death Valley,Yosemite park, San Francisco en Los Angeles + terugvlucht Los Angeles - Amsterdam) koste mij zo'n 4500 euro. Dat is dan ook inclusief alles ! Dit was samen met nog twee mensen. Dus een hoop kosten zijn gedeeld door 3.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord! Bedoel je dus dat je eigenlijk een derde van 4500 euro kwijt was?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die 4500 euro was per persoon ong. De vluchten,huurauto en vooral de hotels tikken er al wel in hoor. Maargoed, het kan wel goedkoper allemaal. Het is maar wat voor vakantie je van plan bent te houden..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok, dank voor je antwoord =)
Voor 'eenvoudige' reizen ben je snel 100 EUR per persoon per dag kwijt (incl. onderkomen, reis, eten, etc etc). Voor duurdere landen (hotels ipv prive appartement of tent) betaal je al gauw 200 EUR pppd. 3 weken kost dan tussen de 2100 en 4200 EUR. Dus die 4500 EUR van het voorgaande antwoord kan best (alleen staat er bij hem niet bij, hoelang hij in de VS onderweg was).

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je in een camper overnacht, is het natuurlijk een stuk goedkoper dan dat je bv. in een hotel in Manhattan verblijft...