Iedereen spreekt tegenwoordig Engels, waarom heb je daar in Frankrijk niets aan?

Op vakantie, op een terras, de weg vragen, het lijkt wel of ze geen woord Engels kennen, onwil of onkunde?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
7.5K

Het beste antwoord

Een taal leer je het beste door deze van jongs af aan veel te horen en te (kunnen) gebruiken.
Nederland is maar een klein landje, en vooral gericht op export. Wij hebben daarom lang geleden al besloten om ons de talen van de ons omringende landen aan te leren. Dit is ook een enorm voordeel gebleken voor het Nederlands toerisme.
De middelbare scholen hier bieden volop mogelijkheden om de talen Engels, Frans en Duits goed te leren. Engels wordt zelfs al aangeboden vanaf de basisschool. Op de radio hoor je veel Engels, de meeste (pop)hits zijn in het Engels, en ook de meeste televisieseries of films zijn Engels/Amerikaans gesproken. Sterker nog....... ontzettend veel Nederlandse woorden worden hier al vervangen door Engels. Regelmatig te horen bij de commerciële zenders: Wij gaan even naar the (commercial) break, tot zo!!

Die Fransen hebben lang geleden al bedacht dat ze niet zo klein zijn als Nederland, sterker nog, het land is veel groter dan Engeland met wie ze van oudsher al een vete hebben. Lang geleden heeft Frankrijk ook wereldwijd meerdere veroveringen gehad, waardoor er op deze wereld meerdere landen zijn waar nog Frans wordt gesproken. Je kunt daarmee zeggen dat het ook een redelijke wereldtaal is. Verder blijkt dat ze in Frankrijk het Engels spreken niet echt nodig hebben om het toerisme te bevorderen. Vanwege de prachtige natuur komen de toeristen toch wel.

In Frankrijk komen de kinderen niet van jongs af aan in aanraking met de Engelse taal. Ze krijgen het niet als les op de basisschool. De series en films worden allemaal nagesynchroniseerd en ook de muziek die ze via de radio horen is grotendeels van Franse origine. Om dan echt goed Engels te leren spreken moet je dus veel meer moeite doen. Daar hebben de meeste Fransen geen zin in.

Net als een hoop Nederlanders ook geen zin hebben om moeite te doen voor bijv. een cursus Frans omdat ze regelmatig naar Frankrijk op vakantie gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Het is gewoon onwil van de bezoeker om niet eerst Frans te leren spreken alvorens naar Frankrijk te gaan; je kunt toch niet van een Fransman verwachten dat hij elke vreemde taal gaat leren die een eventuele gast spreekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben daar nog bijna geen problemen mee gehad, zolang we maar vertelden dat we uit Holland kwamen. Ze denken namelijk vaak dat je een duitser bent, en daar zijn ze blijkbaar niet zo dol op. Perfect engels wordt het dan nog steeds niet maar ze gaan het in elk geval proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fransen krijgen slecht engels op school, alle films/series worden nagesynchroniseerd dus dan kom je ook al minder in aanraking met engels als hier, de feeling...
Het is een enorm land, een wereldtaal dus waarom zouden ze de moeite doen om engels te leren...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ook tegenwoordig niet iedereen Engels spreekt.
Ook in Duitsland, Spanje, Italie, Griekenland, Turkije, Burkina Faso, China, Vietnam, Laos, Senegal, Mauretanië, Japan, Brazilie, Colombia, Peru, Paraguay, Iran, Mongolië, om er een paar te noemen, zul je nog heel wat mensen tegenkomen die geen Engels spreken.

Toegevoegd na 1 minuut:
En niet te vergeten Zaire en de Centraal Afrikaanse Republiek.
O ja, Angola en Mozambique.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is onwil. Sommigen denken zelfs dat Frans een wereldtaal is, net als 150 jaar geleden.
13 jaar geleden
Dat komt omdat de Fransen ruzie hebben met de Britten wegens een bepaalde kwestie en ze niks met elkaar te maken willen hebben en dus ook met de taal. (volgens me engels-leraar)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gemakzucht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jalouzie alleen dat