Wat is een leuk vakantie land

ik mag over een jaar met me vader naar een land een beetje dichtbij europa of noord afrika op vakantie
(ik ben al in rome en barcelona geweest ;)

Toegevoegd na 1 dag:
ik houd van sport en cultuur lekker weer is altijd fijn
ik ben ook nog jong dus wandelen over bergen vind ik niet zo leuk

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou handig zijn als je even aangeeft wat je leuk vind. Wil je graag cultuur, liever natuur of activiteiten. Moet het er warm zijn.

Antwoorden (11)

Het ligt eraan wat je zelf leuk vind natuurlijk. Zelf ben ik gek van Ierland. Een prachtig land, fantastische mensen, gezellige pubs, etc. Alleen is het in ierland natuurlijk niet altijd mooi weer. Wat ook schitterend is, is Zuid-Italië, Sardinië en Sicilië. Kun je de vulkaan Etna bekijken, of de ruïnes van Pompeï. Daarnaast schitterende stranden, stralend weer, heerlijk eten, vriendelijke mensen en een schat aan cultuur en natuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kroatie is geweldig qua cultuur, eten klimaat en stranden. Zeilen alngs de eilanden of de binnenlanden verkennen. Perfecte periode gegarandeert.

De kustgebieden van Portugal moeten indrukwekkend zijn.

Een gletschertocht in Zwitserland is een echte aanrader! Op de heenweg naar Zurich, de terugweg naar Bern.

Duiken in Egypte schijnt erg indrukwekkend te zijn.

Zeilen rond de griekse eilanden.

opties te over!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afhankelijk wat jij en je vader leuk vindt. Europa is groot en heel verschillend van natuur, cultuur etc.

Maar een beetje meer achtergrond info zou erg welkom zijn omdat er dan beter gereageerd kan worden op je vraag.

Toegevoegd na 1 dag:
In dat geval zou ik kiezen voor Kroatie, daar is ongeveer alles aanwezig om jullie vakantie super te maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt er natuurlijk vanaf wat je zelf leuk vindt. Zoek je een stad, zon en strand, cultuur, natuur?

Je kunt denken aan steden als Parijs of Londen. Berlijn vind ik zelf ook erg mooi, maar is wel anders. Praag is ook een goede optie.

Scandinavië is erg mooi qua natuur. Zweden, Noorwegen.

Misschien vind je piramides en tempels mooi, eventueel gecombineerd met strand: denk eens aan Egypte.

Mijn eigen favoriet: IJsland (wel duurder en kans op regen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt eraan waar je gek op bent om te doen op vakantie, maar op het Franse eiland Corsica is er voor elk wat wils. De grillige natuur is adembenemend, het klimaat is fijn en de reis ernaartoe is ook erg mooi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marokko (of in jouw geval Parokko), fantastische afwisselende landschappen, strand, besneeuwde bergen, woestijn, adembenemende steden, oogverblindende markten, lekker eten. Natuur en cultuur.
Een andere wereld en zooooooo dichtbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bofferd, wat leuk!
Slim om alvast hier over na te denken en je zo goed voor te bereiden om jullie reis samen.

Hoofdsteden zijn altijd bruisend: Parijs, Londen, Berlijn.

Noorwegen: prachtige natuur,veel cultuur, gezellige steden, goed eten

Toscane of Midden Frankrijk, heel veel moois te zien.

de Kanaaleilanden: gezellig, vriendelijk: van klifwandeling tot winkelen. Dus natuur en cultuur. Relaxed.

Eilanden: altijd een vakantiegevoel: Kreta, Rhodos, Mallorca, Tenerife

Wat je ook besluit: ga heel veel plezier maken, genieten, fotos maken zodat je een fantastische herinnering hebt straks van jullie gezamenlijke reis!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zuid Spanje heeft alles waar je om vraagt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi, als Noord Amerika kan, dan kan Zuid Afrika ook!

Hier heb je de hele wereld in 1 land. Leuke steden om te bezoeken zoals bijvoorbeeld Kaapstad, Port Elizabeth of Durban, geweldige natuur en buitensportmogelijkheden (raften, mountainbike, duiken, snorkelen etc.) en natuurlijk wildlife kijken in een van de parken, waar het Krugerpark wel het bekendste is.

Bijkomend voordeel is dat er bijna geen tijdsverschil is en dat uit eten gaan nog lekker voordelig is. Als je bijvoorbeeld drie weken naar Zuid Afrika gaat, dan ben je net zo veel geld kwijt als bijvoorbeeld 3 weken Italie of Zuid Frankrijk. (inclusief retourticket)

Succes met besluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Turkije is ook een echte aanrader zolang je maar uit de echt toeristische zuidelijke plaatsen wegblijft.

Have fun

Bruno & Serife
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sport he mischien griekenland daar waren de eerste olympische spelen en prachtige cultuur bergen hebben ze daar niet maar hou je van cultuur dan is dat beste een leuk land