Hoeveel kost het om (met de trein) van keulen naar Garmisch-Partenkirchen (bahnhof) te komen? (retour) één 14jarige 2volwassenen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (4)

Veel, het is erg afhankelijk van hoe en wanneer je precies gaat.

Maar voor 2 volwassenen en 1 kind moet je rekenen
op aanbiedingsprijzen vanaf +/- 330 euro en normale prijzen van rond de 440 tot meer dan 500.

Kijk eens op de site van de duitse spoorwegen
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/d
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat je op de site van Deutsche Bahn de informatie wel kunt vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met 14 jaar val je nog nét in het kindertarief van 6 tot 14 jaar - da’s dus nog geluk hebben.

De prijs hangt af van de trein die je neemt. Da’s in Duitsland namelijk anders geregeld dan in Nederland. Hier is een intercity even duur als een stoptrein, in Duitsland betaal je voor een snellere trein meer dan voor een langzamere trein.

Om een geschikte treinverbinding uit te zoeken, verwijs ik je naar onderstaande link.

Ik heb zelf even laten uitrekenen wat jullie retourtje kost. Ik heb jullie komende woensdag laten reizen - je zult zelf de juiste datum in moeten vullen. Hoe dan ook, de prijs (voor alle drie samen, retour) varieert van € 258,00 (de goedkoopste mogelijkheid die ik zo snel kon vinden, met een zogenaamd Sparangebot) tot € 617 (de duurste mogelijkheid die ik zo snel kon vinden).

Kijk zelf rond op onderstaande Bron om andere mogelijkheden te vinden.

Onderstaand plaatje laat, als voorbeeld, enkele mogelijkheden zien voor de heenreis.
Cryofiel
13 jaar geleden
Als je op de reguliere manier een ticket boekt bij www.db.de (de Deutsche Bahn) ben je voor zo'n retourtje voor 3 personen al gauw 400-500 euro kwijt. Veel geld, maar dan ben je er wel (relatief) snel.

Een goedkopere variant is het "Schönes Wochenende Ticket"
Zoals de naam al zegt: Alleen geldig in het weekend, maar dan betaal je slechts 39 euro voor een dag onbeperkt reizen, met 5 personen. Dat klinkt haast als te mooi om waar te zijn, maar het klopt! Het enige addertje dat onder het gras zit, is dat je dan alleen met de regionale treinen mag reizen, en dus lang onderweg bent.
Maargoed, je bespaart wel 400 euro. Daarmee kun je prima een nacht in een hostel bekostigen, plus lekker uit eten met 3 personen!

Een laatste mogelijkheid is om niet met de trein te reizen, maar om gebruik te maken van een andere veelgebruikte dienst:
www.mitfahrgelegenheit.de. Dit is een carpool-dienst, waarbij reizenden met de auto hun rit invullen op de website. Als je mee wilt rijden, kun je ze bellen, en ergens afspreken. Meestal vragen ze een kleine vergoeding, maar het zal ongetwijfeld goedkoper zijn dan het reguliere treinkaartje, en sneller dan reizen met het Schönes Wochenende Ticket.

Van de laatste twee opties heb ik vaak gebruik gemaakt, en is altijd goed bevallen!

Succes ermee!