ik zoek informatie over New York (zie beschrijving)

ik zou graag willen weten welke taal ze in NY spreken,
hoeveel inwoners dat land heeft,
het hoogste punt, hoe hoog, en hoe heet -waarschijnlijk die berg-,
over de vlag,
en misschien wat over de geschiedenis.
Eén van deze dingen is ook goed!

Toegevoegd na 24 minuten:
ik bedoel staat ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
2K

Het beste antwoord

Laatste keer dat ik gekeken heb was New York nog een stad en/of een staat, geen land.

In beide gevallen is de officiele voertaal Engels, aangezien dat de taal van de Verenigde Staten is.
Voor wat betreft de stad denk ik dat alle talen daar wel ergens gesproken worden.

Aantal inwoners van de staat New York:

Aantal inwoners van de stad New York (juli 2008):

Het hoogste punt van de staat is de top van Mount Marcy op 1629 m boven zeeniveau.

Het hoogste punt van de stad was ooit het World Trade Centrum. Dat bestaat echter vanaf 11 september 2001 niet meer.
Het hoogste natuurlijke punt van New York City is Todt Hill op Staten Island met een hoogte van 124,9 m boven zeeniveau. Deze kleine bergrug aan de kust is grotendeels met bossen bedekt en maakt deel uit van de Staten Island Greenbelt.

De staat heeft een eigen vlag, die staat hieronder bij de afbeeldingen.

Voor wat betreft de geschiedenis verwijs ik je naar wiki:
Staat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/New_York_%28staat%29#Geschiedenis

en de stad:
http://nl.wikipedia.org/wiki/New_York_City#Geschiedenis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

New York is een staat in Amerika (geen land!), New York City is daar de hoofdstad van. Ze spreken Amerikaans (Engels).
De vlag ziet er uit als hieronder.

Meer info vind je zelf heel makkelijk, zie bijvoorbeeld onderstaande links.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
New York is in 1624 gesticht door Nederlandse kolonisten en werd daarom Nieuw-Amsterdam genoemd. New York is thans een van de grootste en drukste zeehavens ter wereld, een industrieel, commercieel en financieel centrum en de zetel van veel van de grootste banken en financiële instellingen van de wereld. Als commercieel centrum overschaduwt het zowel Amsterdam als Londen.

Enkele straten van New York zijn meer dan slechts namen. Zo is Broadway synoniem met theater en amusement; het is toon- en trendaangevend voor de hele wereld. En wat te zeggen van Wall Street? In 1792 kwam een groep van 24 effectenmakelaars daar onder een westerse plataan bijeen om over het oprichten van de New York Stock Exchange te spreken. Deze Stock Exchange, nu de grootste effectenbeurs ter wereld, werd officieel opgericht in 1817 en wordt thans algemeen gewoon Wall Street genoemd.

Toegevoegd na 3 uur:
Blijkbaar had u het over de Staat New York!

Dan verwijs ik je naar:

http://nl.wikipedia.org/wiki/New_York_%28staat%29

http://www.theusa.nl/staten/32_new_york.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk antwoord, helaas had vraagsteller het over de staat New York en niet de stad New York.