Wie weet het perfecte vakantieland voor mij en mijn vader?

Voor mijn afstuderen ga ik met mijn vader op vakantie. Dit is het probleem: Ik wil echt heel graag buiten Europa. Mijn vader wil liever niet al té ver vliegen. Amerika ben ik al geweest, dus zou graag ergens anders naartoe gaan.
Het belangrijkste voor mijn vader is dat de hygiëne daar volgens Westerse maatstaven is, dus een land diep in Afrika is ook wat minder.
Waar moeten we naartoe?

Toegevoegd na 8 uur:
Mijn vader vond bv Amerika niet te ver, maar veel verder dan dat dus liever niet, om een voorbeeld van afstand te geven. Europa wil ik niet omdat ik dat met vrienden makkelijk kan doen.
We houden van steden, cultuur, wel wat luxe (dus geen kampeer- of trektochtvakantie), uitgaan is niet belangrijk. Dus een luxe uitvalsbasis voor mooie stedentrips en cultuur.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Houden jullie van strand, natuur, steden, uitgaan of een aktieve vakantie?

Het beste antwoord

Als Amerika niet te ver is, dan zou je eventueel ook de Antillen kunnen proberen. Lekker weer, veel activiteiten, redelijk verwesterst.

Zuid-Afrika is ook goed te doen, valt qua vliegtijd ook nog wel mee. Afhankelijk van waar je naar toe gaat en waar je verblijft prima voorzieningen (hotels doorgaans wel echte toiletten, campings regelmatig hurktoiletten).

Canada is ook schitterend, ook niet veel verder vliegen dan Amerika en uiteraard geen hurktoiletten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Europa is een mooi werelddeel om naar toe te gaan. Je vader zou dat het prettigst vinden, begrijp ik. Ierland of Schotland is een mooi land daarvoor. Of anders scandinavie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Ik wil echt heel graag buiten Europa."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij kan nog heel vaak buiten Europa. Het gaat toch om je vader..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het gaat om mij. Ik ben afgestudeerd en krijg daarvoor als cadeau een vakantie van mijn vader.
Het ligt er een beetje aan wat je wil doen. Wil je naar een stedelijk gebied, of wil je naar de natuur.

Ik kan me voorstellen dat je nog niet alles van Amerika gezien hebt?!

Een goede mogelijkheid is Afrika. Er worden tegenwoordig hele mooie vakanties georganiseerd. Vaak zelfs door Europeanen (maar moet je dat willen ?!)
Het is erg op toeristen gericht en de hygiene is dan ook prima. Voorbeelden van landen zijn: Botswana, Kenia, Mozambique, Namibië, Tanzania, Zambia en Zuid-Afrika

Indonesie is ook erg mooi, prachtige natuur vriendelijke mensen. Allerlei verschillende eilanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben in Kenia geweest en tot mijn verbazing was de hygiene daar stukken minder dan in Namibie en Botswana, heel veel hurktoiletten e.d.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de tips! Hurktoiletten zijn inderdaad een no-go voor mijn vader :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben ook in kenia geweest, voordat het daar onrustig was. en ik moet zeggen dat de hygiene toch niet als westers beschouwd kan worden. (niet erg, maar wel voor de vraag)
IJsland is nog Europa, maar toch heel anders, en niet al te ver vliegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je van de natuur houdt (en je vader ook) zou je naar Schotland kunnen gaan. Schotland heeft een schitterende natuur, de mensen zijn er super vriendelijk, de hygiëne is er prima en je kunt er prachtige tochten maken, bv de whisky trail volgen, proeven onderweg bij de whisky distilleerderijen, je kunt ook de grote steden Edinburgh en Glasgow bezoeken. Vanuit Schotland kun je prima oversteken naar de Inner Hebrides, de kleine eilanden voor de Schotse kust, zoals bv Skye en Mull of Kintyre.
Als je wilt kun je er ook nog bergen beklimmen, zoals de Ben Nevis in het Grampian gebergte (Inverness).
En natuurlijk de prachtige meren Loch Lomond en Loch Ness (op zoek naar het "monster" Nessie :-).
Wat je ook gaat doen, heel veel plezier!

Toegevoegd na 22 uur:
Gezien je aanvulling denk ik dat Groenland een pracht bestemming is, niet zo algemeen als de meeste vakantielanden. Zie link voor meer infol.

Toegevoegd na 22 uur:
laatste woord moet zijn: info
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thailand is ook een aanrader. Als je buiten Europa gaat kan je er best aandoen om minstens 4-sterren hotels te nemen. Die hebben meestal voldoende hygiëne en zijn gericht op de buitenlandse toerist
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben ooit met mijn ouders naar Canada gegaan omdat ik daar wel vaker kwam en wist hoe mooi het was en hoeveel bezienswaardigheden er zijn. Ze hebben veel landen bezocht, maar dit had echt indruk op ze gemaakt.
Naar Toronto gingen we en hebben toen een rondreis gemaakt richting Ottawa-Quebec, dus niet al te ver want het is zo groot! Overal kwam je erachter dat er zeer veel Nederlanders daarheen geëmigreerd zijn en het is zo leuk daarmee in gesprek te komen. Heel interessant is het ook eens een Indianenreservaat te bezoeken, de Niagara's zijn echt indrukwekkend en wij gingen in het nazomerseizoen is september. The Indian Sommer noemen ze het daar. Heerlijke temperaturen, en dan die prachtige herfstkleuren van met name de maple trees. Zo'n mooie rode kleuren! Ze hebben daar prachtige natuurparken en echt ook ruige natuur met watervallen enzo. The City Toronto is ook indrukwekkend en de CN Tower moet je dan ook zeker eens omhoog gaan. Een glazen lift brengt je pijlsnel naar boven van het eens hoogste bouwwerk ter wereld. Zo hoog dat je op de daken van de wolkenkrabbers kijkt en vliegtuigen aan je voorbij vliegen i.p.v. boven je. Het restaurant boven serveert cocktails in longdrinkglazen in de vorm van deze toren; 'Blast off'heet de cocktail en het glas kan je kopen en meenemen. Met deksel en een soort cocktailprikker bovenop. Het is ook wel een ruk vliegen maar je hoeft niet over te stappen en het is niet zo lang als Australië. Een uur of acht vliegen is het met wind mee en door het tijdsverschil valt het ook mee. :)
13 jaar geleden
Israel

Toegevoegd na 18 minuten:
Of Marokko. Een heel andere wereld op korte afstand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou voor Madeira gaan. Madeira is een eiland behorend tot Portugal dat ongeveer 200km vanaf de Marokkaanse kust ligt. Ik heb veel van Portugal en Europa gezien, en ik moet zeggen dat Madeira in vergelijking met het vasteland van Portugal er een stuk welvarender uitziet. Bovendien geef ik de hygiëne een 10. Rond deze tijd van het jaar is de temperatuur ongeveer 20c. Aanrader dus!

Toegevoegd na 57 seconden:
200km moet zijn 700km
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ijsland. Niet voor de hand liggend. Maar zeer de moeite waard.

de Kanaal eilanden. Afwisseling, shoppen, cultuur, natuur. Ook een bestemming die niet overloopt van toerisme. Maar absoluut een reis waard!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat te denken van Italïe, en dan Venetie, Sicilie? En Turkije, Istanbul? Spanje! Madrid, Barcelona, Sevilla. Portugal: Lissabon!
En Amerika, hallo, ben je ooit in Utah geweest? in Nevada?
Seattle? Frisco?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Italië heb ik van binnen en buiten gezien, Spanje verschillende keren geweest en is niet mijn land. Turkije is evt wel een optie.
Maar Amerika heb ik een tijd gewoond, en ik ga nog met vrienden daar doorheen trekken, dus wil liever met vader ergens anders naartoe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijkbaar heb je al veel "gezien". Misschien is het leuker om met pa de waddeneilanden, en elkaar, te gaan verkennen.Want daar is door al dat reizen (en studeren tussendoor) misschien niet veel van gekomen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je originele antwoord, maar ik denk dat ik pas :p
rusland , georgie of turkije
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
canada is een mooi land om te bezoeken.
maar ijsland natuurlijk ook, dit is een stuk dichterbij,
op ijsland zijn veel rondrijzen van een week, waar je dan met een bus het hele eiland over gaat in ongeveer een week. tussendoor kom je ook gewoon bij hotels aan en daar overnacht je dan ook.