Zijn er ook gratis dingen in Londen te doen? Zoals op zondag sommige musea enzo? groetjes

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Antwoorden (9)

Niet alleen op zondag, maar alle dagen zijn de musea in londen gratis te bezichtigen. Alleen daarmee kun je al makkelijk een weekend (of zelfs een week) vullen!

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens zijn er in Londen ook veel parken waar je zeker in de zomer lekker een boek kunt lezen een beetje met een bal spelen.

Je hebt buckingham palace met de wisseling van de wacht (dat is buiten, dus gratis te bezichtigen).

Je kunt naar Harrods gaan en daar binnen rondlopen (niets kopen..). Dit is een ontzettend groot warenhuis met van alles en nog wat. Ik hou niet van winkelen maar heb hier met plezier rondgekeken.

Je kunt een stadswandeling doen, sommige hostels en hotels bieden deze gratis aan. (bv the generator, is een youth hostel)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het "British Museum" heeft gratis toegang, op alle dagen van de week.

http://www.britishmuseum.org/

Toegevoegd na 45 seconden:
Oh en hier nog een link met allerlei gratis attracties in Londen:

http://www.visitlondon.com/nl/uitgaan/bezienswaardigheden/gratis-attracties-in-londen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel veel musea in Londen zijn gratis. Niet alleen op zondag, maar de hele week. Ze vragen een vrijwillige bijdragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op deze sites zijn wat tips, voor een klein budget. Veel plezier in Londen!! (Mooie stad hoor)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn zat dingen te doen in Londen, die tevens gratis zijn.
Ben zelf vorig jaar naar Londen geweest, prachtige stad, dingen om echt te zien zijn bijvoorbeeld:
- Changing the Guard @ Buckingham Palace
- De 'Ceremony of the Keys' @ Tower of Londen
- Bank of England Museum
- RAF museum

Zie ook de bron voor een nadere beschrijving,
en veel plezier in Londen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb vroeger op school geleerd dat elke zondag in hyde park een mogelijkheid is om vanaf een kratje of andere verhoging een betoog te houden ; over velerlei onderwerpen. Voorbijgangers of geintresseerd publiek mogen gratis luisteren. Is misschien ook leuk om zelf wat voor te bereiden en te brengen naar een publiek. VErder is er natuurlijk ; window-shopping en buurten nagaan waarin beroemde of beruchte mensen bekend werden zoals ; Jack the Ripper. Cafe's chantant of zulke met stand up comedians zijn over het algemeen op een drankje na gratis alsook gezellige conversaties in een pub..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk zijn er gratis dingen te doen in Londen. Alleen er al zijn is een ervaring op zich. Loop over de Tower Bridge, afwisseling van de wacht, het warenhuis Harrods (met kerst een aanrader!), Westminster Abbay, Piccadilly Circus etc.

Als je een klein budget hebt, is een bezoek aan Londen zeker de moeite waard! Je moet je natuurlijk wel realiseren dat veel dingen ook geld kost en dat je dan natuurlijk niet alles kunt zien....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi, op ma t/m vrijdag zijn er allemaal gratis concerten in het Royal national Theatre die om zes uur 's avonds beginnen. Daar kwam ik achter via deze site en ze geven meer (gratis) tips voor als je niet teveel geld wilt uitgeven in Londen en voor goedkope reizen ernaartoe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is enorm veel te doen in Londen, naast de bovengenoemde ideeën kun je ook naar bepaalde wijken om rond te wandelen, wanneer je een Oyster Card neemt kun je erg goedkoop van a naar b komen. Verder heb je het Hyde Park en markten. De bekendste is de Portobello Rd Market in Notting Hill, waar je werkelijk alles kunt vinden, van kleding tot antiek. Het is dus maar net waar je naar op zoek bent.

Ben je van plan een aantal attracties te bezoeken die geld kosten overweeg dan ook de London Card. De aanschaf is redelijk hoog maar wanneer je veel wil zien zeker de moeite waard.