Wat is een leuke stad met veel activitetiten in Europa?

Ik wil volgende week vrijdag mijn vriendin verrassen met een auto trip. Ik zit te twijfelen tussen de volgende steden in Europa:
Köln, Parijs, Gent en Brugge. Ik wil het liefst naar een stad wat mooi en romantisch is (ja meningen kunnen verschillen hierover) en waar je (veel) activiteiten kunt doen. Andere steden zijn als suggestie ook mogelijk natuurlijk (als het maar binnen 5 uur rijden valt).

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat kan alleen maar Berlijn zijn. :)
erotisi
8 jaar geleden
Ik weet niet of Parijs op dit moment de place to be is voor een romantisch uitje.Is londen nog binnen 5 uur te doen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Goed idee Rabelais. Brugge en Gent zijn wel romantisch, maar echt veel activiteiten zijn er niet, je komt daar om te genieten van de geveltjes en oude ambachten te bekijken, zoals kantklossen. Berlijn daarin tegen is levendig, gezellig, vol bezienswaardigheden, kortom vermaak genoeg.
http://www.tripadvisor.nl/Attractions-g187323-Activities-Berlin.html
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@erotisi, Onder normale omstandigheden:
Met de IC vanaf Rotterdam Centraal - Bruxelles Midi
Vanaf St.Pancras Station met de Eurostar naar Londen
Totaal: 4uur en 55 minuten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Berlijn om te stappen een enorme zeg hippe extreme jeugd cultuur . London en Parijs ja die maken zich al mooi Vd kerst . ( laat je niet kisten gewoon gaan ) de kerstmarkten in de Duitse steden zijn ook ganz gemütlich . En goed te doen in een paar uur rijden . Ja Parijs voor mij toch de stad van verliefd op de liefde . Ja dat is de romantiek . Laat je niet weg jagen het kan overal gebeuren .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoho allemaal, blijkbaar zijn jullie Aken vergeten. Met een prachtige binnenstad, zo groot dat je je nooit verveelt maar ook weer niet zo groot dat het niet goed te voet is te doen. Natuurlijk met vele kleine winkeltjes in kerstsfeer en met Aachener Printen (koeken) maar ook gluehwein en alles prachtig versierd.
Ivana
8 jaar geleden
Ik zou naar Maastricht gaan. Geweldig!
HeerVoldemort
8 jaar geleden
In 5 uur naar Parijs rijden? Is dat haalbaar? Ik zou dat zelf trouwens nooit doen. Niet dat ik niet naar Parijs durf...maar ik durf daar absoluut niet te rijden. Wat een mafkezen daar. Dus als je naar Parijs wilt. Kijk dan of je de auto ergens buiten de stad kwijt kan. Londen, met de auto trein kost de overtocht een half uur. Maar het is mega duur. Kan je beter de boot nemen, duurt 1,5 uur maar scheelt je zo €200,-

Antwoorden (2)

Als je in de huidige omstandigheden verzekerd wilt zijn van "geen reden tot angst' >>>Ga Naar Parijs!!
Daar begint a.s. maandag 30/11 de Internationale Klimaattop en zal het zo geweldig beveiligd worden en daardoor veilig zijn, dat je daar echt geen risico loopt... en ja Parijs is natuurlijk de mooiste de meest romantische stad ... tenzij je misschien nog naar Italië kunt rijden in 5 uur naar Venetië ... is toch ook erg romantisch, maar is er ook genoeg te doen? [tips in de link]

[Link Parijs even scrollen, staan 5 leuke onverwachte tips.]

Geniet ervan!!

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.naarvenetie.com/Venetie-Tips.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik kan Kaunas in Litouwen aanrade. Mooie oude stad. Lekker eten en drinken en heel veel te zien