Heb ik een visum of esta nodig voor een korte onbetaalde stage Amerika?

Volgend jaar hoop ik van 4 juli tot en met 5 augustus naar Amerika voor een onbetaalde stage en om Chicago te ontdekken te gaan. Heb ik daar een visum voor nodig of voldoet een esta? Ik heb ergens gelezen dat je een J1 visum nodig hebt, maar het is allemaal best vaag. En klopt het dat je voor een J1 visum 18 moet zijn?

2 jaar geleden
2.2K
tinus1969
2 jaar geleden
Wat voor 'korte onbetaalde stage' gaat het om? Iets vanuit school? Werk? De Amerikaanse immigratie dienst is STENG. Je hebt een visum nodig, behalve als toerist of als zakelijk bezoeker. Zodra je iets gaat doen dat op werk of onderwijs lijkt, ben je al snel in overtreding. En overtreding = uitzetting + verbod op inreis voor een paar jaar.
Thijs0
2 jaar geleden
Het gaat inderdaad om een stage vanuit school
tinus1969
2 jaar geleden
Dan moet school dit goed voor je regelen. En bv ook denken aan verzekeringen.

Antwoorden (1)

Voor een stage heb je een visum nodig. Zelfs als je stage gaat lopen in een land dat volgens de officiële US immigrations site een "adjacent island" van Noord-Amerika is (dus bij Noord-Amerika hoort), kun je NIET met een ESTA overstappen in de Verenigde staten.

J-1 Visum Voorwaarden
- De stage moet plaatsvinden in het vakgebied van je opleiding en/of je werkervaring.
- Minimum leeftijd voor het J-1 intern programma is 18 jaar.
- Voor interns (student of minder dan een jaar geleden afgestudeerd bij begin van stage/training) is de maximale duur van een J-1 visum 12 maanden.