Hoe krijg je een herstel verklaring van het Coronavirus (voor vakantie)?

Ik ga 3 juli op vakantie naar Corfu, daar word een herstel verklaring al geaccepteerd om vrij te mogen reizen. Hoe vraag je dit formulier aan en wanneer kan dat? En hoelang duurt het voordat je het document in handen heb?

2 jaar geleden
9.7K
Amadea
2 jaar geleden
Bedoel je een certificaat van een officiële gezondheidsautoriteit waarop een positieve testuitslag (PCR of antigeen) voor Covid-19 op staat aangegeven die tussen de 2 en de 9 maanden oud is?
CT5555
2 jaar geleden
Als antwoord op Amadea: klopt ik heb Corona gehad in februari dus daarom mijn vragen over de antigenen test.

Antwoorden (1)

Dat kan nog niet. Vanaf begin juli kun je een bewijs maken als je corona hebt gehad en bent hersteld (herstelverklaring). Dat doe je door deze stappen te volgen.
1. Haal je vaccinatie- of testgegevens op via DigiD of met de ophaalcode die je hebt gekregen van de testlocatie.
2. Na controle haalt de CoronaCheck-app je uitslag op.
3. De app maakt van jouw uitslag een bewijs, in de vorm van een QR-code
Download en print jouw herstelverklaring op www.coronacheck.nl/print.
Toegevoegd op 15 juni 2021 08:38: tekst
2 jaar geleden
ronron1212
2 jaar geleden
Ophaal code niet gekregen bij de ggd bij mijn vaccinatie.