Is een Nederlandse PCR-test geldig bij terugkeer naar Nederland?

Bij terugkeer met bijvoorbeeld het vliegtuig in Nederland, moet je in veel gevallen een negatieve PCR-test kunnen laten zien, die is afgenomen binnen 72 uur voor aankomst in Nederland.
Als je nu maar kort naar het buitenland moet en binnen 72 uur terug bent, kun je dan in Nederland al je PCR-test laten doen, en deze bij terugkomst laten zien? Of moet je de PCR-test in het land van vertrek laten doen?

2 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

Het tijdstip van de test is bepalend. Niet de plek.
Dus ook een Nederlandse PCR-test die is afgenomen binnen 72 uur voor aankomst in Nederland is geldig bij terugkeer naar Nederland.