Moet uitchecken op een camping met een volwassene?

Ik weet dat inchecken op een camping (vrijwel altijd) met een volwassene moet, maar geldt voor uitchecken hetzelfde?
Ik denk me te herinneren dat dat niet hoefde, maar wil het toch graag zeker weten.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
6K
ronron1212
5 jaar geleden
Als je weg gaat om niet meer terug te komen moet je uitchecken en vaak ook nog even afrekenen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@ronron1212
Ja, maar moet daarbij een volwassene aanwezig zijn?
Castle
5 jaar geleden
Het heeft een beetje met leeftijd te maken. Volgens Nederlandse wet 1:234 BW moet je toestemming van je ouders hebben om een transactie aan te gaan. Het uitchecken lijkt mij niet iets dat onder 'normaal' handelen valt waar zonder toestemming transacties worden aangegaan. Normaal handelen is als bijvoorbeeld een 15-jarige een brood en beleg haalt zonder toestemming van zijn ouders bij de supermarkt. Niet normaal is als deze 15-jarige een brommer koopt.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@castle (weet overigens niet hoe ik op mensen moet reageren, dus denk niet dat de @ werkt).
Bedoel je dat uitchecken op een camping zou mogen zonder volwassene, mits een volwassene er wel toestemming voor heeft gegeven?
LeonardN
5 jaar geleden
Als de camping het prima vindt, en je ouders ook is er geen echt probleem.

Antwoorden (1)

De stel regel bij de meeste camping is dat het zelfde persoon zich afmeld die zich ook aangemeld heeft.
Dus ook de volwassenen. Dit is om misbruik te voorkomen en dat bv. bij een ruzie een ander je afmeld zonder dat er afgemeld had mogen worden of omgekeerd.