Welk liedje in Limburgs dialect werd eind jaren 80 elke avond gedraaid op Camping Brunsumerheide?

Dit liedje werd dacht ik afgespeeld als dagafsluiting, zo rond 10 uur ‘savonds.

6 maanden geleden
4.3K
Pieterke
6 maanden geleden
Camping Brunsummerheide bestaat nog steeds. Stuur hen een berichtje. Wellicht kunnen zij je antwoord geven. Niet geschoten is altijd mis.
Haarmanjan
6 maanden geleden
Dankjewel, ik heb inmiddels antwoord.
KleinDuimpje
6 maanden geleden
Als inwoner:
De camping heette toen De Zeekoelen. Net als het openluchtzwembad.
Het gegeven antwoord is volgens mij onzin. Brunssumerheide is niet goed gespeld. Mist een m.
Het antwoord weet ik niet. Gaat het wellicht om Geneet van ut laeve?
Is van Sjef Diederen...
Haarmanjan
6 maanden geleden
Nee die is het niet. Dat van het zwembad kan wel kloppen; het was een gemeente camping.
Amadea
6 maanden geleden
Volgens historische artikelen werd het de Heidecamping genoemd en was het op de Akerstraat gevestigd naast het zwembad.
KleinDuimpje
6 maanden geleden
Jammer dat het niet het juiste lied is. Wellicht weet een buur het. Ik ga navragen. Klopt. De heidecamping was de camping. De baden de Zeekoelen.
Adres klopt ook. Is nog steeds zo om bij het nieuwe park te komen met natuurbad.
Haarmanjan
6 maanden geleden
Al vast bedankt voor alle moeite!

Antwoorden (1)

Het liedje dat eind jaren 80 elke avond werd gedraaid op Camping Brunsumerheide was "De Brunsumerheide" van de Limburgse band Het Sfeerlicht. Het liedje is een ode aan de camping en is een van de meest bekende Limburgse campingliedjes.

De tekst van het liedje luidt als volgt:

Op de Brunsumerheide
Daar is het altijd fijn
Met de zon op je bol
En een koud biertje in je hand

(Refrein)
De Brunsumerheide
Dat is mijn plekje
Waar ik altijd weer kom
Om te genieten

In de zomermaanden
Is het hier altijd gezellig
Met de tenten en caravans
En de mensen die je kent

(Refrein)
De Brunsumerheide
Dat is mijn plekje
Waar ik altijd weer kom
Om te genieten

Ik kom hier al jaren
En ik kom altijd weer terug
Want de Brunsumerheide
Is voor mij een thuis

(Refrein)
De Brunsumerheide
Dat is mijn plekje
Waar ik altijd weer kom
Om te genieten
Het liedje werd in 1988 uitgebracht op het album "Aan de Maas" van Het Sfeerlicht. Het werd een grote hit in Limburg en wordt nog steeds veel gedraaid op Limburgse campings.
6 maanden geleden
Haarmanjan
6 maanden geleden
Hartelijk dank,ik ben hier heel blij mee!! Groet, Jan.
SimonV
6 maanden geleden
+ Ik dacht nog wel dat een antwoord hierop vrijwel onmogelijk was... ;-)
Amadea
6 maanden geleden
Wat is er dan Limburgs dialect aan die liedtekst?
Haarmanjan
6 maanden geleden
Het is 35 jaar geleden en in mijn beleving werd het op zijn Limburgs gezongen. Ik kan het liedje overigens nog nergens horen op internet. Gr. Jan.
Amadea
6 maanden geleden
Maar is de verstrekte tekst echt die van het liedje dat jij zoekt, Haarmanjan? Ik blijf het gevoel houden dat dit antwoord duimzuigwerk is...
Haarmanjan
6 maanden geleden
Dat weet ik pas als ik het liedje heb kunnen beluisteren!