Juli en augustus zijn (logischerwijs) hoogseizoen.
Begin juli begint de zomervakantie voor het merendeel van de scholieren in Frankrijk. Veel Fransen die in juli op vakantie gaan (de zogeheten ‘juilletistes‘) vetrekken het eerste weekend erna, dus dan begint de eerste grote zomerdrukte op de Franse autoroutes.
Toegevoegd op 9 december 2022 11:58: bron, afbeelding
Plaatje bij antwoord
een jaar geleden
Afhankelijk van het type vakantie, kun je het hele jaar door op vakantie naar Frankrijk. Voor een zonvakantie in Frankrijk kun je er het beste terecht in de maanden juli en augustus. Je geniet dan van gemiddelde maximale temperaturen rond de 27 ℃. Ook in juni en september zijn de weersomstandigheden aangenaam voor een zonvakantie. Het is in deze maanden wat rustiger. In januari, februari en maart is Frankrijk een geliefde wintersportbestemming. In de overige maanden ligt de gemiddelde temperatuur in Frankrijk tussen de 11℃ en 18℃. Deze maanden zijn perfect voor een actieve wandel-, fiets-, of golfvakantie.