Wat is een boutique hotel?

Waarin verschilt dit van een regulier hotel?

een jaar geleden
1.4K
Pieterke
een jaar geleden
Dat is een hotel met een boetiek bij of in het hotel.
Antoni
een jaar geleden
@Pieterke, als de wereld zo simpel was...!

Antwoorden (3)

Een boutique hotel is vaak een kleinschalig designhotel dat geen onderdeel uitmaakt van een keten. Boutique hotels blinken uit in persoonlijke service, gastvrijheid en (luxe) design. Een gastvrije ontvangst, een persoonlijke touch en net een beetje extra luxe mag je verwachten tijdens een nachtje weg in een boutique hotel.
Je kunt daar ook zeker van zijn dat je persoonlijk contact met de eigenaar van het hotel hebt.
Toegevoegd op 10 november 2022 13:58: tekst
een jaar geleden
Pieterke
een jaar geleden
In elk geval in vroeger jaren zat er dan een boetiek in of naast het hotel. Dat heb ik meermaals meegemaakt.
Antoni
een jaar geleden
Er is zelfs (al) een Wikipedia-pagina aan gewijd: https://nl.wikipedia.org/wiki/Boetiekhotel.
Amadea
een jaar geleden
Een boetiek in een hotel heb ik ook wel eens meegemaakt, maar dat waren toch echt grote onpersoonlijke hotels die tot een keten behoren. Dus geen boutique hotel in de huidige betekenis.
ronron1212
een jaar geleden
@Amadea boetiekhotels kunnen ook tot een keten behoren.
Een boutique hotel, of boetiekhotel, heeft een luxueuze, eigenzinnige maar ook intieme sfeer. Boutique hotels zijn kleinschalig en horen vaak niet tot een hotelketen. Doordat een boutique hotel kleinschalig is, kan het hotel maximale aandacht geven aan haar gasten. Service wordt niet geboden omdat dit noodzakelijk is, maar omdat de medewerkers van een boutique hotel haar gasten een unieke ervaring wil laten beleven. Ze geven de gasten een gevoel van thuis. Een boutique hotel is vaak modern ingericht en zijn up-to-date met de trends van nu, gecombineerd met historische details. Daarnaast worden boutique hotels ook gekenmerkt door een eigen, persoonlijke stijl en accommodatie. Dit maakt elke boutique hotel uniek. Kenmerkend voor een boutique hotel is de luxueuze sfeer, intieme service, en unieke stijl. Voor mensen die meer uit een hotel willen halen dan enkel de overnachting.
Een boutique hotel is een hotel dat zich door de naamgeving (boutique hotel) wil onderscheiden van de grote, veelal onpersoonlijke, hotelketens.
In een boutique hotel is meer ruimte voor persoonlijke aandacht. Of dat in de praktijk ook altijd wordt waargemaakt? Vaak wel, soms niet. Soms blijft het beperkt tot veel pretenties die niet of niet geheel (kunnen) worden waargemaakt.
een jaar geleden
De definitie van een boutique hotel verschilt per reisorganisatie. Over het algemeen is een boutique hotel een kleinschalige, rustige en exclusieve accommodatie. Deze kleinschalige hotels hebben meestal niet meer dan 100 kamers, zijn op de mooiste locaties gelegen, bieden persoonlijke en beschikken over een uniek design of thema. Op onze pagina over Small Boutique lees je wat dit thema precies te bieden heeft: https://www.prijsvrij.nl/small-boutique.