Hoe werken nummers met + er voor? Bijvoorbeeld 06xxxxx ik snap er niets van. Hoe werkt dat nou precies.

Want ik wil bij de Nokia ovi store wat verzenden voor mijn mobiel. Wat moet er precies achter

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telecom
31K

Het beste antwoord

en om het antwoord compleet te maken: de + staat dus voor 00.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nummers met een + ervoor kun je bellen vanuit het buitenland.

Bijv. door het door jou genoemde nummer in je telefoon te zetten als:
+31633879684
Als je nu dit nummer belt vanuit het buitenland is meteen de landcode van Nederland meegenomen.

0031 of +31 vervangt de eerste 0 van je (mobiele) telefoonnummer dat hierdoor nu dus begint met +316 en dan het nummer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je er +31 voor moet zetten kan je de 0 waar je telefoonnummer mee begint weglaten.

+31 is je landcode
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De twee vorige beantwoorders weten een beetje hoe het zit maar hieronder de uitleg.
Voor een telefoongesprek naar het buitenland moet alvorens het landennummer, voor Nederland is dat 31 en voor Frankrijk bijv. 33, eerst een internationaal toegangsnummer gedraaid of gedrukt worden. Dat is niet in elk land gelijk. In Nederland is dat 00. Het kan ook een ander nr. zijn bv 01. Door dat int. toegangsnummer te vervangen door een + wordt dat (alleen bij mobiele telefoons) automatisch vertaald naar het internat. toegangsnummer en zo kan je je telefoonboek uit je mobiel overal ter wereld gebruiken als je je nummers in je telefoonboek hebt staan met een + ervoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als aanvulling op het antwoord hierboven;
De eerste 2 cijfers, 00 of 01 of 09, is het uitgangsnummer van het land waar je je bevindt. Daarna komt het toegangsnummer van het land waar je heen belt. Bijv. 31 of 44. Die + vervangt dus het uitgangsnummer, omdat je dat vaak niet weet.

Toegevoegd na 6 minuten:
de 0 aan het begin van een nummer geeft aan dat je een andere centrale wilt dan waar je zelf op bent aangesloten;vanuit een bedrijf draai je vaak een 0 om naar buiten te bellen
Naar een andere woonplaats eerst 0, dan het nummer van de centrale, bijv. 20 (A'dam)
Naar het buitenland dus 00 of 09 voor een internationale centrale.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Landcode van Nederland = 0031
De + staat voor 00

dus al is jouw nummer 0612345678 dan bel je vanuit het buitenland naar 0031612345678 of +31612345678