Is er ook 'n "control-z" optie op je smartphone?

Onlangs tekst getypt via Whatsapp en per ongeluk tekst verwijderd. Kun je zo'n tekst weer terug halen? "Control-z" leek niet te werken, terwijl die combinatie op een laptop of desktop wel lukt om een fout te herstellen.

een jaar geleden
in: Telecom
3.7K
Utrecht
een jaar geleden
Crtl-Z (net als Ctrl-X en Ctr-C) zijn Windows features.
Piacenza
een jaar geleden
Aha! Bedankt!
Inekez1
een jaar geleden
Op een iphone kun je bij instellingen 'herstel door schudden' activeren. Als je even schudt met je telefoon krijg je de vraag of je je laatste actie ongedaan wil maken. Zo kun je snel getypte tekst verwijderen, maar ook verwijderde tekst juist terughalen. Voor zover ik weet werkt het alleen op een iphone. Van oorsprong werkte Ctrl-Z (of Cmd-Z of Appeltje-Z en ook Ctrl-X, Ctrl-C, Ctrl-V, Ctrl-P etc) ook alleen op een Apple computer. Later zijn die sneltoetsfuncties overgenomen door windows.

Antwoorden (1)

Nee. Het kan momenteel alleen nog op Samsung Galaxy-telefoons.
Als je nu per ongeluk iets verwijdert dat je hebt getypt, kun je een gebaar gebruiken om de verwijderde woorden snel te herstellen. Hoewel dit geen exacte replica is van de functie voor ongedaan maken en opnieuw uitvoeren op uw computer, komt deze het dichtst in de buurt van het profiteren van de app Inputting Plus of investeren in een Bluetooth-toetsenbord.
De functie is exclusief voor One UI 2.1, de nieuwste versie van de Android-skin van Samsung.
Om te zien of u de juiste versie gebruikt, gaat u naar Instellingen -> Over de telefoon -> Software-informatie en controleert u het versienummer van de One UI.
Open Instellingen en kies “Algemeen beheer”. Selecteer ‘Taal en invoer’, vervolgens ‘Schermtoetsenbord’ en ten slotte ‘Samsung-toetsenbord’. Kies ‘Vegen, aanraken en feedback’ en kies vervolgens ‘Toetsenbordvegen’. Kies “Cursorbesturing” in de lijst. Wanneer dit is ingeschakeld, kunt u nu het gebaar voor ongedaan maken gebruiken.
Nadat u een woord hebt verwijderd, veegt u met twee vingers naar links op het toetsenbord om de verwijdering ongedaan te maken. U kunt ook hetzelfde gebaar gebruiken om het laatste geschreven woord ongedaan te maken.

Inekez1: Op een iPhone kun je bij instellingen 'herstel door schudden' activeren. Als je even schudt met je telefoon krijg je de vraag of je je laatste actie ongedaan wil maken. Zo kun je snel getypte tekst verwijderen, maar ook verwijderde tekst juist terughalen.
een jaar geleden