Hoe kom ik erachter wie mij telkens privé belt?

Sinds een paar dagen word ik lastig gevallen door een privé nummer die mij op verschillende tijden, meerdere keren belt. Het gesprek word pas verbroken als ik wat heb gezegt. De beller zegt zelf niks en ik hoor zelfs geen ademhaling. Hoe kom ik erachter wie mij telkens belt? Mijn provider kan alleen alle inkomende anonieme oproepen blokkeren ivm medische problemen verwacht ik privé oproepen. Herkent iemand dit probleem en zou ik achter de anonieme beller kunnen komen?
Mvg

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is helaas niet mogelijk om daarachter te komen. Wel is er een app die schijnt te helpen met dit problewm, genaamd Truecaller (voor android, ik weet niet of deze er voor Iphone is). Ook zou je aangifte kunnen doen. Al weet ik niet of dit helpt.

Uitgaande van privé nummer thuis ( bv bekend en geregistreerd KPN nummer denk ik dat dit door die bekende callcenters gebeurt en dus indirect ook ON-persoonlijk zijn maar wel irritant. Naar alle waarschijnlijkheid is dit een callcenter (van b.v. een goed doel of een leverancier aan webshops etc.Mogelijk zelfs van je eigen provider! Een callcenter vaak een aantal nummers tegelijk. Diegene die daarvan het eerst opneemt is "de klos". Gaat om dus om luttele secondes ! Bij de overige nummers houdt het overgaan van de bel dan op (meestal al na een keer 2-3). Als je vrijwel tegelijk met de eerste opnemer opneemt (maar dus net ietsje later) hoor je vaak een "dode" lijn, die na enkele ogenblikken verbroken wordt, precies dus wat jij ervaart. ?? Omdat (de opdrachtgevers van) het callcenter perse jouw wil spreken houdt dit net zolang aan totdat je een keer opneemt. Soms kan een registratie in het bel-me-niet-register helpen, maar niet als de opdrachtgever een "relatie" met je heeft. n dat is zo als je hun klant bent, maar ook als je b.v. ooit een donatie gaf aan een goed doel .... Callcenter belt dan vaak (in opdracht van betreffende goede doel) om nog een donatie of om een doorlopende machtiging. In dat soort gevallen helpt 't bel-me-niet-register ook niet helaas en het om niet in de angst te schieten, maar nuchter blijven en beseffen dat we in een digitaal tijdperk leven met veel gemakken, maar ook data-en privacylekken ... Toegevoegd na 1 minuut: Antwoord op je vraag WIE jou belt, is dus meestal een callcenter ;)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100