zijn er providers van Prepaid waarbij je geldigheid niet verloopt?

meestal moet je bij prepaid bellen zeker 1x in de paar maanden 1x bellen om het nummer niet te laten verlopen, zijn er ook providers die dit niet hebben en je eindeloos je nr gewoon houd ook al bel je maar eens per jaar?

dit omdat ik 1 nummer erbij heb waarop ik gewoon bereikbaar ben en zelf niet mee bel verder.

iemand tips?

alvast dank

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
1.2K

Het beste antwoord

Ben Prepaid mobiel, deze een keer per half jaar even een sms versturen, daarna ben je er weer vanaf voor een half jaar....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij simyo moet je 1 keer per half jaar bellen of gebeld worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle prepaid providers hebben zulke voorwaarden, alleen is de een wat soepeler dan de andere. Bij alle providers zul je op een gegeven moment je nummer kwijtraken, en dat is ook wel logisch.

Prepaid mobieltjes of sims zijn soms zo goedkoop, dat mensen ze in een opwelling kopen. Mobieltjes voor 20 Euro met 20 Euro beltegoed zijn geen uitzondering. Je hebt in dat geval een gratis mobieltje. Het komt voor dat mensen zo'n ding één keer gebruiken en dan in de kast leggen en het vergeten.

Providers willen geen grote klantenbestanden met slapende nummers, en ze schonen de boel van tijd tot tijd even op. Dan komen er ook weer nieuwe nummers bij.

In de praktijk valt de schade voor de consument ook wel mee. Als je alleen gebeld wilt worden, dan word je ook weleens gebeld, en dat geeft ook weer maanden behoud van je nummer. Bovendien heb je, als je alleen maar gebeld wilt worden, natuurlijk ook maar een gering beltegoed op je sim staan. De schade is nooit groot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb prepaid van Tele2 en daarmee kan je een jaar doen, daarna moet je updaten voor maar 10 euro, dus dan kost het je maar 10 euro per jaar ;-)