Is BIS voor de BB noodzakelijk?

Ik heb momenteel een los toestel (htc touch pro 2) maar zit erover te denken over te stappen naar een BB Bold 9700.

Ik lees nu echter dat je een BIS daarbij nodig hebt. Echter ik heb geen abonnement. Ik heb bij KPN het sms totaal pakket (1000 smsjes voor 10 euro ofzo) en dan heb ik nog een los pakket voor belminuten.

Dus geen vast abonnement bij een provider (heel bewust gekozen).
Is het dan voor mij nog wel een optie om een BB te nemen? Of kan ik ook zonder BIS een BB kopen?

En wat mis ik dan als ik geen gebruik maak van BIS?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Je zult natuurlijk altijd nog WiFi hebben, maar zult daarmee natuurlijk wel altijd huisgebonden zijn of op andere plekken met openbare WiFi verbinding. Thuis kun je voor het internet veel beter achter de computer gaan en er zijn niet bijster veel plekken waar je openbaar WiFi hebt, dus het is niet erg handig om een BB 9700 te kopen waarbij bijna alles draait mede op Internet.

Je mobiel gebruik je waarschijnlijk het meest onderweg en op andere plaatsen dan thuis, en laat daar nou net geen internet voor jou zijn. Als je er geen BIS bij neemt dan is het bijna net zoiets als dat je een computer koopt, maar dan wel besluit geen internet erbij aan te schaffen.

Als ik jou was zou ik er nog maar eens heel goed over nadenken of je bereid bent wat meer te betalen en alles uit je BB 9700 te halen, of dat je een BB9700 koopt met de wetenschap dat je meer dan de helft van de functies maar op beperkte plaatsen kunt gebruiken...

Ik persoonlijk heb er duidelijk voor gekozen wél internet te nemen bij mijn abbonement, puur omdat een SmartPhone zonder internet gewoon geen combinatie is, internet zie ik als de secundaire energie waar het apparaat op draait!