Wat kunnen we voor nieuwe extraatjes verwachten op de mobiele telefoontjes?

Na de camera, bluetooth, navigatie, rekenmachine, agenda, etc.. Zijn we niet een beetje door de mogelijkheden heen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Al die mooie mogelijkheden die jij nu noemt, hadden we van geen kant kunnen vermoeden toen de eerste mobiele telefoon op de markt kwam. Zo kunnen we ons nu ook niet voorstellen wat we er over pakweg 10-15 jaar allemaal mee kunnen doen.
Je kunt wel iets bedenken voor volgend jaar, maar dat is alleen maar het doortrekken van huidige trends, wat je dan doet. De toekomst is veel verrassender dan dat:)
Toekomstvoorspellingen zeggen meer over de tijd waarin ze gedaan worden dan over de tijd waar ze een voorspelling over doen.
Voorbeeld: als je een toekomst-film uit de jaren 60 bekijkt, dan zie je een soort 'super-jaren-60', maar zeker geen jaren 80 of 90.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nee, pinpas, chipknip, geurtje, zakmes om er maar een paar te noemen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat de betalingen met je mobiel nog in de kinderschoenen staat.
Tv is net een beetje geintroduceerd.
Inchecken vliegtuig is inmiddels een mogelijkheid.
In de toekomst kan het een afstandsbediening zijn voor je huisalarm, centrale verwarming ed.
Auto huren, bios reserveren,telefoon dating op basis van ingesteld profiel, medische database, hoogtemeter, dieptemeter, electronische sleutel voor je huis en auto, startonderbreker, health manager, fitness coach, mobiele psychiater en ik kan nog wel even doorgaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op de volgende generatie I-phones schijnt een aansteker te zitten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik verwacht dat de mobiele telefoon in de toekomst nog het enige apparaat is wat we nodig hebben. Alle elektronica die je onderweg nodig hebt zal er in zitten, inclusief je medisch-dossier, verzekeringsgegevens, etc.
Uiteraard is het al een pinpas, hoewel nog alleen bij de Rabobank.
Ik denk wel dat het in de toekomst zo is dat het geen echt apparaatje meer is dat je bij je hebt, maar een implantaat. Een chip die ze ergens inbrengen, waar al je gegevens op staan, waarmee je kunt bellen (voice-control) en ja, zelfs foto's maken van wat je ziet... Dat laatste misschien via de lenzen van een bril die je dan op moet zetten...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is nog maar net begonnen.
Helemaal de Android-phones gaan hele innovatieve zaken brengen.
Misschien niet allemaal even nuttig voor iedereen, maar neem nou het onderstaand filmpje. Er zit een kompas in die telefoon, en daar hebben ze een metaaldetector van gemaakt.
AWM
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat kompas en metaaldetector zitten al een tijdje in diverse toestellen van Nokia. Die had ik er 5 jaar terug al op zitten...
AWM
15 jaar geleden
Oeps, dacht dat dat weer nieuw was.
Het maakt mij allemaal niet uit, maar het zou mooi zijn als er batterijen komen die niet opraken. Is dat probleem ook weer uit de wereld
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op de lg arena zit ook een radio zender,zodat je op je autoradio naar je eigen mp3's kunt luisteren