Hoe meet KPN de telefoonlijn door?

Gisteren deed mijn telefoon het niet. Ik meette ook geen lijnspanning. Dus ik KPN gebeld.
Verhaal verteld en wordt ik in de wacht gezet: ze gaan de lijn doormeten.
Komen diegene weer terug, en zegt dat de 1e meting in orde was. Terwijl hij dat zegt, zegt hij ook, o, nu komt de tweede meting eruit. Nee die is niet goed, we zullen een monteur sturen.

Maar waarom twee metingen, en waarom als de 2e meting niet goed is direct de monteur. Als meting 1 niet betrouwbaar is (waarom anders een meting 2), waarom is meting 2 dan wel betrouwbaar om direct de monteur te sturen?

Hoe meet KPN de lijn door?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
3.1K

Antwoorden (1)

In een telefoon kabel zitten 2 draadjes laat maar zeggen + en - bij de eerste meting word + nagemeten als de verbinding dan goed is dan gaan ze naar de -
het kan zijn dat er een breukje of een los contakt is ontstaan het kan zijn bij en kroon steentje.
ze steuren dan een sinjaal naar je modum en daar kan ook een foutje zitten