Dat is niet te beantworoden. Dat is compleet afhankelijk van wat je ermee wilt. Wil je een open OS er op dat is een android toestel goed. Wil je veel media & gebruik maken van Itunes, dan is een iphone wellicht ideaal. Wil je alleen bellen, dan is een 8 jaar oude nokia perfect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de beste mobiel is die mobiel die het best bij jou past en aan jouw eisen, verwachtingen voldoet.
ik bel vooral met mijn mobiel, dus geen internet of foto's etc. heb ik genoeg aan een 'simpel' gsmje.
daar hangt het van af.
de Nokia's vindt ikzelf het prettigst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Google nexus one
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De automobiel... ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pausmobiel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Nokia N97 mini NIET.

Te weinig geheugen om programma's te draaien, slechte programma's die niet stabiel genoeg zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beste? Dat ligt helemaal aan wat jij erop wil hebben.
Ik vind zelf al die "handige" eigenschappen helemaal niet zo handig. Zolang hij er leuk uit ziet vind ik hem goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beste smartphone is op dit moment de Nexus One.
De HTC Desire heeft bijna dezelfde specificaties maar is enkele honderden euro’s goedkoper.
Ik zal vooral niet voor de iPhone gaan, deze heeft alleen maar problemen en de houding van Apple staat mij persoonlijk niet aan.
De Desire en Nexus One draaien op Android. Hier een lijstje.

Heeft alles wat de Iphone ook heeft, maar Android is open.
- Je zit niet vast aan 1 toestel, maar je hebt keuze
- Veel goedkoper
- Open, dus jij bepaald wat op jou telefoon komt, niet apple.

Pro´s van Apple:
- Grotere Appstore, meer Apps. Maar de kans is heel groot dat Android dit snel gaat inhalen.
- Momenteel heeft alleen Apple veel 3D games in de market. Bij android komt dit op.
- Je hebt een telefoon die iedereen herkent.

Pro’s van Android:
- Flash ondersteuning. Dit komt bij Apple niet. De Flash ondersteuning werkt goed op een nieuwer toestel zoals de nexus one of de ledgent.
- Vrije ontwikkeling. Jij bepaald wat er op jou telefoon mag komen te staan. Apple beperkt ontwikkelaars verschrikkeijk.
- Openheid. Je kunt ook op Windows computers android programma’s programmeren
- Je bent geen iTunes nodig. Apple verplicht dit op je PC te zetten.
- Jailbreak is niet nodig om apps vanaf SD te installeren.
Bij Android krijg je gratis pushmail, calandar die synchroniseert met Google Calendar, en desgewenst met outlook, synchronisatie van contacten, talk e.d.
Bij apple moet je voor pushmail en Calendar synchronisatie betalen, namelijk 80 euro per jaar voor een mobile me account.
Dat geldt ook bij heel veel apps. In de apple store zijn veel apps betaald. Bij android zijn de meesten gratis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moeilijk te zeggen, wat ik je wel kan vertellen is het volgende;

Indien je gaat voor een smartphone, kan ik je vertellen dat de volgende twee telefoons op dit ogenblik heer en meester zijn van Smartphone Land:

*** Apple iPhone 4 ***
Voordelen:
+ Supersnelle Apple A4 processor (1GHZ Cortex A8, sneller bestaat nog niet)
+ Beste scherm op de markt (Hoogste resolutie en IPS technologie)
+ Behoorlijke behuizing van metaal en krasvast chemisch gehard glas (Voor en achterkant)
+ iOS4, het meest uitgebreid en gebruikersvriendelijk besturingssysteem
+ Beste camera op de markt met HD filmfunctie
+ Behoorlijke opslag intern van 16 of 32 GB
+ De beste Telefoon in combinatie met media (iTunes etc.)
+ Meeste accessoires op de markt
+ Meeste programma's voor geschreven (Apple Appstore, 260.000+)
+ gaat langer op de batterij mee dan de gemiddelde smartphone (+/- 40% langer)
+ Beste webbrowser van alle telefoons (Safari op basis van Webkit)

Nadelen:
- Beperkte beschikbaarheid (Beperkt aantal landen leverbaar, binnenkort ook NL)
- Geen open platform (Alles moet via de App-store en via iTunes, tenzij je de telefoon hackt)
- Technische problemen met de antenne, wellcht binnenkort opgelost

*** Samsung Galaxy S ***
Voordelen:
+ Net als de iPhone 4 een snelle processor, dezelfde om precies te zijn. (Cortex A8 1Ghz)
+ S-Amoled scherm, mooi om te zien, redelijk zichtbaar in de zon (niet geweldig)
+ Redelijk krasvast scherm
+ Google Android 2.1 en binnenkort ook 2.2, behoorlijk inventief en open besturingssysteem
+ Bijna dezelfde camera als de iPhone 4, ook 5 megapixel en 720p HD
+ 8 of 16GB opslag intern
+ ruimte voor een geheugenkaart tot 32GB (DUUR!)
+ Veel internetfuncties en online backup bij Google
+ Google Market met bijna 55.000 programma's
+ 1500mAH batterij, behoorlijk dus
+ Door Samsung aangepaste webbrowser, stukje sneller dan normaal

Nadelen:
- Goedkope achterkant en krast snel
- Goedkoop en traag geheugen intern
- Lijkt heel erg op de iPhone 3GS
- Camera lang niet zo goed als op de iPhone 4
- Driekwart van de programma's uit Android market werken er niet op
- Ook antenne problemen

De Google Nexus 1 en de HTC Desire zijn op zich ook wel redelijk, maar hebben geen ingebouwd geheugen en hebben wel een 1Ghz processor, maar dan eentje van de vorige generatie, dus bijna 50% trager.

Andere aanraders met een QWERTY toetsenbord bijvoorbeeld zijn de Nokia E72 (Erg stevig, dun, goede batterij, snel, chique en gratis navigatie!) of de BlackBerry Bold 9700 (Ping).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt teveel geluisterd naar Steve Jobs inplaats van zelf even goed naar de spec's te kijken, sorry fanboy.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijken naar de specs? In dat opzicht is de Samsung Wave de koning van de mobiele telefoons en zeker niet de HTC Desire of de Google Nexus 1... De software van de telefoon is minstens zo belangrijk en daar doen Apple, Google en Nokia het best goed, maar naar mijn mening Apple iets beter. Als dat jouw definitie van een fanboy is, nou prima, dan ben ik een fanboy. (?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wist je dat de Iphone4 dezelfde cpu heeft als de Wave? In dat geval bestaat de cpu dus eigenlijk wel ;) Hoe lang gaat de accu mee? 40% tegenover andere smartphones is niet echt te meten, aangezien je die gegevens niet hebt. Mijn Wave kan 6 uur mee gaan, 36 uur of soms zelfs 72 uur.
Het ligt er gewoon aan hoe je je toestel gebruikt. Bij de Iphone 3g hoorde ik bijvoorbeeld dat mensen het toestel elke avond aan de lader hadden hangen en hij geen weekend in de Ardennen kon overleven qua accutijd.
Dat ligt er helemaal aan wat je ermee wilt doen.
Ik heb een SONY ERICSSON XPERIA X10 en dat is de beste mobiel die ik ooit heb gehad, en ik heb er heel wat versleten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Apple Iphone 3! Mijn moeder en zus hebben hem net en nu wil ik hem ook! Hij is zo chill, snel internet, mooi en de leukste gadget op het moment dat nog enigszins betaalbaar is. Met de Iphone 4 zijn problemen en die is nog heel duur, dus die zou ik zelf niet nemen.