Welke rijst moet je gebruiken voor een natte telefoon?

Mijn mobiel is per ongeluk in de wastafel gevallen en geeft geen kick meer. Ik heb 'm meteen uitgezet, maar heb verder weinig ervaring met telefoons en waterschade. Volgens mijn huisgenoot moet je het in een bak met rijst leggen omdat rijst het water uit je telefoon absorbeert. Maar ja, welke rijst moet ik dan gebruiken?

1.7K
TurfGraver
3 jaar geleden
Laat hem schoonmaken.
Anders heb je op termijn problemen.

Antwoorden (2)

alle rijst is goed, dus gewoon de goedkoopste,
maar even langs een winkel (als die open is) is handiger
Toegevoegd op 25 januari 2021 14:45: tekst
3 jaar geleden
TurfGraver
3 jaar geleden
Ondanks wat je hebt gehoord, zal je telefoon niet uitdrogen door je telefoon in een bakje met ongekookte rijst te doen, en kan het zelfs meer kwaad dan goed doen.
Stof, zetmeel en kleine rijstkorrels kunnen in de mechanismen van uw telefoon terechtkomen. Gebruik in plaats daarvan silicagel pakketten. Of nog beter laat deze reinigen met alcohol.
Rijst is de allerslechte optie om electronica te drogen, het duurt veel te lang waardoor oxidatie optreedt, beter was om meteen de stroombron(batterij) te onderbreken.