Ik kan geen telefoontjes noch smsjes op mijn mobiel ontvangen. Wie heeft een tip?

Bij een telefoontje krijgt men direct te horen dat het nummer niet bereikbaar is. Ook als de telefoon aanstaat en gewoon naast mij ligt. Ik hoor hem dan dus ook niet overgaan. Ik kan wel bellen en smsjes versturen. Het gaat om een eenvoudige Alcatel mobiel. Ik heb ruim voldoende saldo bij Lebara. Ik waardeer alttijd per telefoon op. Ik heb al vele keren contact gehad met Lebara en zij hebben ook vele oplossingen aangedragen maar geen daarvan hielp. Lebara heeft mij zelf ook opgebeld en kreeg ook hetzelfde bandje te horen. Kortom, zij begrijpen en weten het ook niet.
altijd*
De sim kaart er opnieuw in doen helpt ook niet.

3 jaar geleden
in: Telefoons
1.3K

Antwoorden (2)

Met mijn eenvoudige Alcatel mobieltje heb ik nu de ervaring dat de simkaart zomaar iets kan verschuiven, waardoor gemeend wordt dat die er niet in zit en dat is dan de reden waarom het toestel het ineens miet meer doet. De oplossing is dan: maar 'm open met behulp van de gleuf die er rechtsonder in zit, schuif de batterij er naar beneden toe uit en duw de simkaart goed vast. Batterij weer terugschuiven en de achterkant er weer op klikken. Met een beetje geluk doet ie het nu weer!
. . .
miet = niet
maar = maak
. . .
Het zou handig zijn als in de vraag werd vermeld welke opties al geprobeerd zijn. Anders blijven wij in de herhaling vallen.

Je kunt kijken bij de Instellingen onder Profielen of ie misschien op de Vliegmodus staat.
Toegevoegd op 13 juli 2020 18:47: tekst
Amadea
3 jaar geleden
Pieterke
3 jaar geleden
Bedankt voor de tip maar dit was ook 1 van de opties die Lebara aangaf. Dat hielp ook niet.
Amadea
3 jaar geleden
Kijk dan eens bij de Instellingen onder Profielen of ie misschien op Vliegmodus staat?
Griffin
3 jaar geleden
Als het kaartje verschoven zou zijn, dan was bellen ook niet mogelijk.
Pieterke
3 jaar geleden
@ Amadea. Zal nog eens bij profielen kijken. Maar volgens mij heb ik daar ook al gekeken. Ik heb zoveel opties gekregen, ik heb ze niet allemaal onthouden. Mijn geheugen werkt helaas niet 100%. Had ik e.e.a. maar opgeschreven.
toestel kapot? Wanneer je de simkaart in een ander toestel doet, werkt hij dan wel?
3 jaar geleden
Pieterke
3 jaar geleden
Bedankt voor je reactie HeerVoldemort. Ik heb geen ander toestel. En ik ken verder vrijwel niemand die nog zo'n eenvoudig toestelletje heeft.
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Ow dat is een lastige dan. Maar wel het enige dat ik nog kan bedenken. Aangezien de dingen die je al uitgeprobeerd hebt.