Mijn vaste telefoon geeft regelmatig een nogal harde piep. Wat te doen?

Er wordt dan dus niet opgebeld of mee gebeld, hij staat gewoon in de houder. Ik heb dit bij alle handsets. De telefoons zijn volledig opgeladen. Het gebeurt zowel 's nachts als overdag. Ik heb contact opgenomen met KPN maar die weten ook niet waar het aan kan liggen. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en wat ik er evt. aan kan doen? Met name 's nachts vind ik dit zeer hinderlijk.
Het merk is Profoon.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het kan een communicatie-foutmeldingspiep zijn tussen handset en basisstation. Wat je zou kunnen proberen: 1. neem de batterijen uit de handset(s) 2. neem de voedingsadapter en de telefoonstekker uit de respectievelijke contactdozen 3. sluit alles na enkele minuten weer aan Meld daarna elke handset opnieuw aan. Zorg ervoor dat elke handset een uniek nummer heeft. __________ Als dit niet werkt, zou je één handset in het basisstation kunnen plaatsen en de batterijen uit de overige handsets halen. Als je dan geen last meer van de piep hebt, zou je daarna een tweede handset kunnen activeren. Enzovoort. Zo krijg je een beeld van wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Toegevoegd op 02 september 2019 12:01: tekst
Bronnen:
https://www.profoon.nl/media/blfa_files/PD...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100