Hoe kan ik zien wie mij gebeld heeft op de vaste lijn?

Mijn nieuwe vaste telefoon laat niet zien wie laatst gebeld heeft. Heb wel eens gehoord dat er toestelletjes zijn om tussen de telefoonlijn en de oplader van de telefoon te zetten. Bestaat dit nog en hoe noemt dit?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Telefoons
9.1K
SimonV
7 jaar geleden
Vreemd dat je nieuwe telefoon geen nummerherkenning heeft.
Welk merk en type is het?
SimonV
7 jaar geleden
Waarschijnlijk ondersteunt je nieuwe telefoon niet het DTMF-protocol dat door KPN wordt gebruikt. Er zijn in Nederland twee verschillende soorten nummerherkenningssystemen, genaamd DTMF en FSK.
De "klassieke" -telefonie via KPN Nederland werkt met DTMF (dual-tone-multi-frequency).
Veel andere europese telefonieaanbieders werken met FSK (frequency shift keying).
SimonV
7 jaar geleden
Als dit het geval is, hoe je niet per se een nummermelder te kopen, maar kun je ook een Clip convertor kopen. "Indien u een abonnement heeft op de nummerweergave dienst van KPN, maar b.v. een telefoontoestel met internationale nummerweergave (FSK), kunt u deze alsnog gebruiken i.c.m. de KPN nummerweergave dienst (DTMF)." Is echter wel duurder dan een nummermelder... http://www.telec.nl/producten/p55224/fsk_naar_dtmf_of_dtmf_naar_fsk_omzetter.html

Antwoorden (2)

Daarvoor zou je een KPN-nummermelder moeten kopen.
Volgens mij niet meer nieuw te krijgen, wel via marktplaats:

http://www.marktplaats.nl/a/telecommunicatie/overige-telecommunicatie/m1081395230-nummermelder-kpn.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=6

Je moet hiervoor tevens nummerherkenning bij de KPN inschakelen voor je vaste telefoon.

Toegevoegd na 1 dag:
De losse melder is nog wel te krijgen bij:
http://www.phone-master.nl
http://www.mijn-gadgets.nl
Let erop dat de melder het klassieke DTMF-protocol van KPN ondersteunt.
Waarschijnlijk ondersteunt je nieuwe vaste telefoon dit protocol niet.
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waarom denk je dat de vraagsteller KPN gebruikt? Op veel DECT-telefoons kun je het ook zien (in ieder geval op die van KPN (zelfs zonder KPN als provider), maar het zal ook wel op andere telefoons werken).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nu begrijp ik wat je bedoelt (ik had de vraag nog niet helemaal goed gelezen), excuses.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deze nummermelder wordt nog geleverd: http://www.telec.nl/producten/p55226/nummermelder_geschikt_voor_dtmf_%28ned_%29_en_fsk_%28int_%29_clip.html
DIt hangt er van af. Zoals iemand al voor mij zij, kan je een kastje daarvoor kopen. maar sommige Modems, (Zoals de FRITZ box) kunnen als je inlogt laten zien wie je heeft gebeld. [WINDOWS] Hiervoor moet je op een computer Windows toets en R tegelijk ingedrukt hoeden, en dan komt "Uitvoeren" "Run" tevoorschijn. Daar typ je "CMD" en druk je op enter. Daarna typ je in de Opdrachtpromt "ipconfig" en zoek je naar het IPv4 adres onder je Ethernet. Typ dit adres in je browser, bijv. Google Chrome, Internet Explorer, MS Edge, Firefox, Opera. en typ je dit adres in. Dan moet je zoeken of je ergens telefoonnummers tegenkomt. dit is een beetje onhandig maar je kan het IPv4 van je router ook instellen als bladwijzer.