Van wie is het telefoonnummer dat alleen bestaat uit een rij nullen?

soms word ik gebeld en dan staat er in het schermpje van mijn mobiel een rij nullen. Als ik opneem, hoor ik niks: geen persoon, geen achtergrondgeluiden. Ik neem dus niet meer op. De KPN, waar mijn abonnement loopt, zegt dat ze er niks aan kunnen doen. Op aanraden van iemand ben ik ook laatst naar de politie geweest, maar die kan ook niks. Die verwijst me weer naar de KPN. Ik word er niet goed van, van dat gebeld worden door een 'spooknummer'. Dat is een paar keer per week. Wie of wat zit er achter?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Telefoons
14.9K

Antwoorden (1)

Van een callcenter. Callcenters bellen standaard met 'caller ID' af. Op het ontvangende toestel komt dan binnen dat de opbeller het telefoonnummer 000-0000000 heeft. Ze hebben vaak niet meteen door dat de ontvanger heeft opgenomen, en daarom blijft het eerst nog stil aan de andere kant. Ik maak dan altijd gebruik daarvan om direct te zeggen "nee dank u, ik heb geen interesse" en de hoorn weer neer te leggen. Blijf je wel wachten tot het verkooppraatje wordt afgedraaid dan kan je nog wel een tijdje vastgehouden worden...
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Klinkt bekend.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vastgehouden, als in de vastgehouden in de gevangenis?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maar meestal is het toch zo dat als er een call-center belt dat je toch achtergrond geluid hoort? Er zijn volgens mij dan meer mensen tegelijk aan het rondbellen? Dan hoor je volgens mij toch geroezemoes op de achtergrond. Bij mij is het altijd dodelijk stil. En ik wordt vaak meerdere keren per week gebeld door dat nummer. ik kan me bijna niet voorstellen dat er iedere keer een callcenter aan de lijn is waarvan de medewerker niet in de gaten heeft dat ik opgenomen heb en dan niet direkt reageert. Dat dat zo eens een keer gebeurt, snap ik. Maar bv. 3 keer in de week, en weken aan een stuk.....
Amadea
7 jaar geleden
Dat geroezemoes hoor je pas als je verbonden bent met de betreffende telefonist(e). Maar nog niet als de automatische dialer jouw nummer gebeld heeft en jij direct opneemt.