Ik perongelijk een uur mijn mobiele gegevens aan laten staan. Is dit duur.Het werkt toch alleen als je een berichtje binnen krijgt?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Telefoons
5.6K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heeft u een abonnement? Zo nee, welke provider gebruikt u?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is lastig om zomaar in te schatten hoeveel MB/GB er gebruikt is in een uur. Vaak staan er apps op je telefoon die via de achtergrond verbinding maken met het internet, wat dus MB's gebruikt. Je zou via de instellingen van je telefoon kunnen kijken hoeveel mobiele gegevens je gebruikt hebt die dag, dat geeft in ieder geval een indicatie van hoeveel MB/GB er verbruikt is. Daarnaast is het belangrijk om te weten of je een abonnement hebt of niet.

Het beste antwoord

Nee, dit absoluut niet 'duur'. Als jij je de mobiele gegevens op je mobiel een uur aan laat staan zonder hem te gebruiken kost je dit (vrijwel) niks. Als je een abonnement hebt met daarin internet kost het natuurlijk helemaal niks.

Als je geen abonnement hebt betaal je namelijk alleen voor wat je gebruikt. Gebruik je het internet heel intensief zoals het kijken van online video's of het luisteren van online muziek kunnen de kosten soms hoog oplopen. Als je alleen een berichtendienst zoals What's App of Buienradar gebruikt hebt zullen de kosten vrijwel niks zijn (in het ergste geval €1,-).

Het ligt dus puur aan hoeveel je gedaan hebt in dat uur. Als je geen apps hebt gebruikt die internet gebruiken heb je dus geen kosten gemaakt. Maar dat weet je natuurlijk zelf het best.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wie zegt dat er niet een app in de achtergrond alle data heeft gesynchroniseerd met een account?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Super bedankt