Welke iPhone moet ik kopen? iPhone 5s of de 6?

Ik wil graag van Samsung naar iPhone overschakelen. Nu was ik aan het twijfelen tussen de iPhone 5s en de iPhone 6, en vroeg me af of jullie me hiermee kunnen helpen.

Ik wil een iPhone 5s 32GB kopen, of een iPhone 6 met 64GB. Momenteel is mijn GSM 16gb, en heb hier altijd vrije ruimte gehad, maar aangezien dit bij apple niet uit te breiden is, ga ik het lot niet tarten door 16GB te nemen.

Ik heb beide toestellen vastgehad en vind de 5s er beter uitzien en steviger aanvoelen. Daarbij komt ook nog eens dat hij 150 euro goedkoper is. Maar zou de 5s niet te snel te traag worden bij toekomstige updates? Ik weet dat apple oudere toestellen altijd lang voorziet van nieuwe software/firmware, maar wil absoluut niet dat het toestel traag gaat aanvoelen omdat de nieuwe software te zwaar is voor de hardware. Met mijn Samsung had ik van in het begin last van redraws, 3seconden voordat galerij/berichten/dialer open ging en hoop dit met een iphone niet aan de hand te hebben, ook qua firmware updates was dit een ramp

Een iPhone 6 is natuurlijk beter en sneller, maar ik ben geen zware gebruiker (FB, mails controleren, surfen, bellen, af en toe een heel licht spelletje). Is de M8 processor zo veel beter dan de M7 van de iPhone 5s? Is de iPhone 6 zijn meerprijs waard ten opzichte van de iPhone 5s (32GB vs 64 maakt voor mij geen verschil, ik kom in princiepe al toe met 16GB).

Hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen, want ik zou zo snel mogelijk een nieuwe telefoon

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Telefoons
3K

Antwoorden (2)

Ik raad je de 5s aan de 6 is duurder en die 64 gig heb je echt niet nodig als je niet wil gaan filmen of zware games draait.

Die 32 gig voor die 5s is echt geweldig en goed genoeg .

en overall goedkoper dus tja dat tikt ook lekker aan tov de 6

ik heb zelf nu nog een 4s en die draait prima met 16 gig
maar zou zelf ook gaan voor de 5s
als ik zou overstappen op dit moment

De 6 vind ik zelf nogal groot.

maar ik kan me ook niet een moment bedenken dat ik op een 6 wil overstappen

er zijn geruchten dat apple de 6 ook op het formaat van een 5 gaat uitbrengen ?

dat zegt toch al iets
capthavoc
8 jaar geleden
De iPhone 6 is groter en natuurlijker sneller, de snelheid is niet echt te merken als je geen games speelt of zware apps gebruikt.
De 5s heeft een 64 bit proccessor en er word verwacht dat de 5s lang ondersteunt word.
Om een indicatie te geven van de ondersteuning voor toekomstige iOS versies;
De iPhone 4S valt hoogstwaarschijnlijk af bij iOS 10 (of iOS X?) en dan komt de iPhone 5/5c en daarna pas de iPhone 5s.
Apple laat sinds iOS 9 om de 2 jaar een iPhone vallen van de lijst.
Dus de iPhone heeft waarschijnlijk nog 3/4 jaar.
2 jaar later komt waarschijnlijk de iPhone 6.
Het kan wel zijn dat Apple plannen veranderd maar als je kijkt naar de huidige updateregeling heeft de 5s 3/4 jaar en de iPhone 6 5/6 jaar.
Ik heb zelf de iPhone 5s gehad sinds deze uitkwam en gebruikt tot de 6s uitkwam en ik moet zeggen dat de 5s het goed doet op iOS 9.
Ik heb nu de 6s vanwege het grotere scherm.
Ook is de camera van de 6 beter en heeft deze NFC voor  Pay (nog niet beschikbaar in Nederland maar word verwacht in 2016/2017) .
Ook heeft de iPhone 6 een nieuw dunner design.
Als je liever een 4 inch iPhone wilt kan je wachten op de 6c/6s Mini, er zijn namelijk geruchten over een kleine 4 inch iPhone naast de 6s en 6s Plus.
Conclusie:
iPhone 6: Als je een grotere telefoon wilt, met een betere camera en dunner design.
iPhone 6s Mini/6c (Maart 2016): Als je een 4 inch iPhone wilt met de nieuwste hardware.
iPhone 5s: Als je een 4 inch iPhone wilt voor minder geld die waarschijnlijk nog jaren meegaat. Maar wel met oudere hardware.

Toegevoegd na 28 seconden:
Natuurlijker: natuurlijk
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@BloodRedNour dat bedoel ik ook, sinds de 5s hebben ze een 64 bit proccessor, vandaar dat ik het niet zei.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
is het ook aan te raden een 2e hands iphone te kopen? refubished of gewoon via marktplaats ofzo?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een refurbished van Apple is wel aan te raden, maar op Marktplaats heb je veel oplichters...