is iphone 6 beter of samsung galaxy s6?

Mijn zus wilt een nieuwe smartphone voor mij kopen als verjaardagcadeau, maar ik weet niet welke ik ga nemen. Zou ik de iphone 6/(s) of de samsung galaxy s6/(edge)? En waarom dat telefoon?

Ik hoop graag dat iemand mij zo snel mogelijk kan helpen. En alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Telefoons
1.3K
Ritsuka
8 jaar geleden
beter voor wat? wat wil je ermee doen? ze zijn anders, de ene is niet per se beter dan de ander
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ruim 700 en ruim 500,- weet je zus dat ook?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik gebruik zelf de 6+ en de galaxy Samsung . ( werk en prive ) De camara Vd iPhone is goed maar die van Samsung VEEL beter . Ik ben en was een Apple liefhebber maar ik vind Samsung nu denk beter qua kleuren en foto's . Maar ik pak het liefst de iPhone . Het blijft heel persoonlijk . Kijk waar je hem voor gaat gebruiken voor foto's enz dan de Samsung . Voor gebruik samen met diverse andere Apple devices daar is de iPhone net wat sterker in. Ook qua accessoires enz . Daarbij een oudere iPhone brengt z'n geld nog op en wordt nog lang zeg ge update . Dus ? Er is geen antwoord op alleen meer vragen . Wat een heerlijk luxe probleem :). Heb jij .

Antwoorden (2)

De iPhone 6 is op dit moment de beste en duurste keus.

Toegevoegd na 2 minuten:
Echter, ze ontlopen elkaar niet veel, een nek-aan-nek race zou je kunnen zeggen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
Waarom is deze de beste dan? Op welke punten?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
de Iphone 6 is helemaal niet de beste en duurste keus, ook niet als je het vergelijkt met een Iphone, de Iphone 6s is de beste Iphone. Je hebt geen recente bron gebruikt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://computertotaal.nl/apple/iphone-6-is-de-beste-iphone-ook-de-beste-smartphone-63542 Ik had deze bron gebruikt en in de laatste zin staat dat deze iPhone 6 smartphone de beste is. Maar het predicaat 'de beste' is altijd maar een moment opname, want een maand later is er alweer een 'betere' uitvoering ook van andere merken dan apple.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
aanvulling: één van de beste smartphones staat er om helemaal precies te zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
aanvulling: in jouw antwoord staat: de beste. En als de site (jouw bron) recent zou zijn, dan had de Iphone 6s als beste gestaan, omdat deze een jaar later uit is gekomen dan de Iphone 6
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@ azalaia, waarom reageer je wel op mijn reactie, maar niet op de reactie van Ritsuka. Ben best benieuwd naar je antwoord.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@jeeetje: dat zie ik nu ook, jij staat onder haar en ik zat dus 1 naam te laag in mijn reactie,want ik reageerde op Ritsuka. De vraagsteller vraagt om een vergelijking met de I-Phone 6 en ja, de 6 is niet meer heel recent maar wel 1 van de beste smartphones die nog heel goed mee kunnen ook in 2016. Ik heb een HTC ONE M8, ook niet meer recent maar nog steeds een uitstekende smartphone.
Hieronder een review tussen beide telefoons.
de Samsung galaxy s6 (die wordt vergeleken in onderstaande video) is nagenoeg gelijk aan de samsung galaxy s6 edge qua prestaties en specificaties.

Hier een link om de specificaties te vergelijken: https://www.belsimpel.nl/producten-vergelijken/Samsung-Galaxy-S6-Edge-32GB-Gold/apple-iphone-6s-64gb-rose-gold

Als je voor de Iphone 6s gaat, raad ik je de 16 gb variant af, omdat het al snel vol zit en niet uitbreidbaar is met een sd-kaartje, ga dan dus voor de 64 gb variant (deze is wel duurder).

De samsung galaxy s6 edge heeft standaard 32 gb, dat is wel voldoende, voor een gemiddelde gebruiker.

Het grootste verschil tussen beide toestellen, is naar mijn inzicht het besturingssysteem. beide toestellen zijn snel, hebben een prima camera en mooi design.

Qua specificaties is de samsung galaxy s6 edge op nagenoeg alle vlakken beter, in dat opzicht raad ik de samsung galaxy s6 edge aan.
Qua gebruikerservaring is er geen echte winnaar aan te wijzen.

Dus stel jezelf de volgende vraag: welk besturingssysteem vind ik fijner?

Ik hoop je vraag zo goed mogelijk te hebben beantwoord.