Klopt mijn dataverbruik wel?

Mijn vorige iPhone werkte met 3G mijn huidige met 4G. Hiervoor kwam ik met 1gb data prima uit. Nu red ik het met 2Gb net. Verbruikt 4G zoveel meer en heeft dit met de snelheid te maken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Telefoons
Thecis
8 jaar geleden
Met dezelfde apps en dezelfde iOS zou het 3G of 4G niet veel verschil mogen maken.
Persoonlijk denk ik dat er met de nieuwe iPhone het iOS en de nieuwere apps die er op staan meer updates draaien en daardoor meer data verbruiken. Voor zover ik weet, zou het niet aan de verbindingssnelheid mogen liggen, maar ik weet het niet zeker.
(daarom dit als reactie en niet als antwoord).

Antwoorden (2)

Of je dataverbruik klopt dat zal je natuurlijk zelf moeten nameten.

Maar wat je schrijft kan natuurlijk wel. Als je een snellere dataverbinding hebt kan er meer gedownload worden op dezelfde tijdspanne. Dus als je bijvoorbeeld dagelijks een uurtje appt, surft, .... en de tijd om bepaalde content te laden wordt door een hogere verbindingssnelheid een stuk lager dan hou je meer tijd over waarop je dus meer content kunt downloaden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je veel YouTube gebruikt op 4g schiet je verbruik omhoog omdat je betere kwaliteit filmpjes krijgt.
Je kan bij de instellingen HD alleen bij WiFi inschakelen