Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Klopt mijn dataverbruik wel?

Mijn vorige iPhone werkte met 3G mijn huidige met 4G. Hiervoor kwam ik met 1gb data prima uit. Nu red ik het met 2Gb net. Verbruikt 4G zoveel meer en heeft dit met de snelheid te maken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Telefoons
715
Thecis
8 jaar geleden
Met dezelfde apps en dezelfde iOS zou het 3G of 4G niet veel verschil mogen maken.
Persoonlijk denk ik dat er met de nieuwe iPhone het iOS en de nieuwere apps die er op staan meer updates draaien en daardoor meer data verbruiken. Voor zover ik weet, zou het niet aan de verbindingssnelheid mogen liggen, maar ik weet het niet zeker.
(daarom dit als reactie en niet als antwoord).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Of je dataverbruik klopt dat zal je natuurlijk zelf moeten nameten.

Maar wat je schrijft kan natuurlijk wel. Als je een snellere dataverbinding hebt kan er meer gedownload worden op dezelfde tijdspanne. Dus als je bijvoorbeeld dagelijks een uurtje appt, surft, .... en de tijd om bepaalde content te laden wordt door een hogere verbindingssnelheid een stuk lager dan hou je meer tijd over waarop je dus meer content kunt downloaden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je veel YouTube gebruikt op 4g schiet je verbruik omhoog omdat je betere kwaliteit filmpjes krijgt.
Je kan bij de instellingen HD alleen bij WiFi inschakelen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding