Klopt mijn dataverbruik wel?

Mijn vorige iPhone werkte met 3G mijn huidige met 4G. Hiervoor kwam ik met 1gb data prima uit. Nu red ik het met 2Gb net. Verbruikt 4G zoveel meer en heeft dit met de snelheid te maken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Of je dataverbruik klopt dat zal je natuurlijk zelf moeten nameten. Maar wat je schrijft kan natuurlijk wel. Als je een snellere dataverbinding hebt kan er meer gedownload worden op dezelfde tijdspanne. Dus als je bijvoorbeeld dagelijks een uurtje appt, surft, .... en de tijd om bepaalde content te laden wordt door een hogere verbindingssnelheid een stuk lager dan hou je meer tijd over waarop je dus meer content kunt downloaden.

Als je veel YouTube gebruikt op 4g schiet je verbruik omhoog omdat je betere kwaliteit filmpjes krijgt. Je kan bij de instellingen HD alleen bij WiFi inschakelen

4G verbruikt niet meer of minder data dan 3G. Het is wel zo dat 4G data veel sneller laadt dan 3G. Dat wil zeggen dat waar een pagina eerst in 7 sec zou laden, nu in 2 seconde laadt. Door deze 'tijdswinst' kan het zomaar zijn dat je nu in dezelfde tijd meer pagina's opent, en dus meer verbruikt. Toegevoegd na 1 minuut: Je zou ter controle even een data-tracker kunnen downloaden via de App Store. Deze houdt bij hoeveel data je nou daadwerkelijk verbruikt. Vergelijk dit eens met de data van je provider. Daarnaast kan je bij Instellingen > Mobiele data ook zien welke apps veel data verbruiken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100