hoe schakelen bederijven telefoon door?

als je een bedrijf belt krijg je iemand van de balie aan de telefoon vraagt dan wie je wilt hebben of welke afdeling en schakelt je dan door... ik vraag me wel eens af hoe bedrijven dat doen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (2)

Bij kleine bedrijven wordt doorgeschakeld naar een intern nummer, de receptioniste kent dan de nummers en bijbehorende collega's. Bij grotere bedrijven wordt vaak doorgeschakeld op naam. De telefoniste toetst dan (een deel van) de naam in en selecteert uit de lijst die op het beeldscherm verschijnt de juiste persoon.

In die lijst staan ook namen van afdelingen zoals ' crediteurenadministratie', zodat de telefoon bij 1 iemand op die afdeling over gaat, maar door iedereen binnen die groep kan worden opgenomen met de ' eigen' telefoon.
paulus811
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
maar 1 vraag nog kan je het ook zelf thuis doen of niet
paulus811
9 jaar geleden
Jazeker, als je meerdere telefoons hebt met 1 basisstation kun je nr1 met 2 doorverbinden. Maar dan moet je telefoon er wel geschikt voor zijn, de meeste huistelefoons met eenzelfde basisstation zijn dat. Met gewoon losse telefoons werkt het helaas niet. De ene telefoon in huis 'weet' namelijk niet dat er nog een toestel is.
Dit word gedaan door de telefooncentrale, dat kan b.v. als volgt:
TelA is door verbonden met TelB
TelC word ook door verbonden met Tel A en B
Tel B word los gekoppeld.
Dit gebeurd zo snel, dat je niet merkt dat je evem met z'n 3 en verbonden was.

De telefoniste (maar ook de telefoon gebruikers zelf) kunnen d.m.v. toetsen op hun telefoon, aan de telefoon centrale duidelijk maken wat ze willen doen.