Mijn telefoonprovider verdient sinds kort minder aan mij omdat ik nu naast vaste ook mobiele nummers gratis bel. Hoe wordt dit verlies gecompenseerd?

Eerst kon ik met mijn abonnement alleen vaste nummers in Nederland en in het buitenland gratis bellen. Ik bel wel eens naar België en Duitsland , maar veel vaker naar Nederlandse mobiele nummers wat wel eens zorgde voor hoge rekeningen.
Bellen naar het buitenland kost nu ineens wel geld, maar bellen naar mobiel dus niet meer, waarmee ik behoorlijk wat geld bespaar. Maar ja, die provider heeft dan dus minder inkomsten. Hoe lossen ze dit op?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb trouwens ook internet en televisie van dezelfde provider.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijkt me een kwestie van accepteren dat er een kleinere winstmarge is per abonnee. Uiteindelijk kan het toch gunstig uitpakken voor de provider omdat ze meer klanten trekken.
Dan kan de winstmarge per abonnee verkleind zijn, maar de uiteindelijke winst over alle abonnees samen vergroot.
bamibal
9 jaar geleden
Providers verdienen tegenwoordig veel meer met data dan met spraak. De extra winst uit mobiele data compenseert het verlies aan omzet op spraak.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
;-) en welke provider is dat en wat kost jou dat?
Klinkt namelijk best gunstig en goedkoop.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Rabelais: Klinkt aannemelijk wat je zegt. Toen ik mijn provider vroeg waarom ze dit doen was het simpele antwoord: "Omdat de klant het wil". Zou inderdaad kunnen dat ze door dit beleid meer klanten trekken en daardoor dus meer verdienen. @bamibal: Welke data precies? Aan mij verdienen ze op dat punt in elk geval niet extra. @HeerVoldemort: Ik wilde geen reclame maken, maar als je het dan perse wilt weten: Ziggo. Nu zijn er ook andere providers die dit doen tegenwoordig. Dit nieuwe beleid zorgt dus voor aanzienlijk lagere rekeningen voor mij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of jij belt of niet 'kost' de provider niks meer of minder. (Apparatuur staat toch aan) Deze kosten 'dek' je met de abonnement. Daarnaast moet je natuurlijk wel ook ander diensten afnemen. :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Moordigger: Het zal ze zelf inderdaad niets kosten als ik bel, ze lopen alleen wel veel extra inkomsten mis door mij niet meer te laten betalen voor telefoongesprekken. Voor de rest neem ik al jaren dezelfde diensten af (telefoon, internet, televisie) Hier betaal ik nu niet ineens meer voor. Het zal wel met de concurrentie te maken hebben denk ik, die ook steeds goedkoper wordt en ze willen geen klanten verliezen.
Toch vraag ik me dus af of ze nu extra inkomsten hebben uit andere zaken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of meer diensten voor het zelfde geld (Intersnelheid omhoog b.v.)
En ja, dit zouden ze niet doen als er geen kans was dat je anders zou overstappen.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
@Astrid Bedankt, dan zal ik straks eens kijken of het voor mij gunstig is bij hun een abbo af te sluiten. Ik ga straks verhuizen, naar een gebied dat niet onder de Tele2 dekking valt, dus ik moet overstappen.
bamibal
9 jaar geleden
@Astrid66: Wat de provider aan jou persoonlijk verdient is niet interessant. Het gaat erom wat de provider aan al zijn klanten samen verdient. Voor jou pakt het gunstig uit. Maar mensen die veel mobiel internetten zullen een daarbij passende bundel afnemen, waarmee flink wordt verdiend.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@bamibal: Dus het antwoord zou kunnen zijn dat ze momenteel meer verdienen aan mobiel internetten? Daarmee wordt het verlies dus gecompenseerd? Daarnaast willen ze natuurlijk ook hun vaste klanten houden. Concurrentie ligt op de loer. @HeerVoldemort: Als ik Ziggo hiermee aan nieuwe klanten help mag ik wel een bonus van ze krijgen;-)
Zover ik weet kun je bij Telfort ook gratis naar vast en mobiel bellen. Ik overwoog al eens over te stappen vanwege fikse telefoonrekeningen. Maar nu ik bij Ziggo sinds 1 april ook gratis naar mobiel bel is dit niet niet meer nodig. Het zorgt er dus ook voor dat ze vaste klanten houden. Wel probeerden ze me nog telefonisch betaalde tv-kanalen aan te smeren. Dit wilde ik niet omdat ik vrij weinig tv kijk en meer dan genoeg heb aan het standaard pakket. Ook daarmee verdienen ze dus niet extra aan mij.

Het beste antwoord

Wij zitten ook bij deze provider Ze verdienen nu dubbel Voorheen €10 voor het buitenland en nu €10 voor vaste en 06 in Ned en voor buitenland betaal je nu per minuut Omdat veel mensen een bel abbonnement op hun smartphone hebben bellen weinig mensen nog met vaste telefoon Ik ga die €10 voor zogenaamd gratis bellen opzeggen Het bleek dat ik per maand voor €0,90ct had gebeld Rest doe ik van mijn belminuten op mijn smartphone
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens jou verdienen ze nu dus meer aan het gebruik van smartphones. Klinkt aannemelijk inderdaad.
Ik bel zelf veel met mijn vaste telefoon omdat ik veel vanuit huis werk en daarom vaak thuis ben. Voor mij is dus die 10 euro die ik betaal voor onbeperkt bellen financieel wel interessant.
Jij belt maar voor 90 cent per maand, maar geloof me, daar zit ik héél erg ver boven. Buitenland bellen is nu inderdaad niet meer gratis, maar dat bel ik ook veel minder vaak dan mobiele en vaste Nederlandse nummers.

Andere antwoorden (1)

Je betaalt een vast bedrag per maand voor bellen. Als je met je belgedrag boven dit vaste bedrag uitkomt is de "winst" voor jou, blijf je er onder, dan is de "winst " voor de provider.
Maar geloof me, zelfs als jij "winst" maakt, verdienen zij er ook nog aan.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik begrijp ook wel dat ze aan me verdienen maar wel veel minder dan eerst. Ik bel veel meer dan het vaste bedrag wat ik elke maand betaal kost. Mijn belgedrag zit er nooit onder. De vraag is dus: Hoe compenseren ze dit verlies?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat doen ze doordat ze hopen dat ze nu meer klanten trekken. Of dat lukt, is de vraag. In deze tijd gaat dat veel moeilijker dan vroeger, maar voor grote bedrijven zoals Ziggo maakt het weinig uit. Ze maken toch wel winst.