Kan van een simlock telefoon de simkaart in een simlockvrije telefoon??

Ik heb een simlock samsung galaxy ace nu wil ik de samsung galaxy s3 kopen maar deze is simlock vrij.. kan de simkaart van mijn Galaxy ace in de s3 ??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

In principe kan je probleemloos een simkaart van een gesimlockte telefoon in een simlockvrije telefoon gebruiken. In jouw geval heb je alleen het probleem dat de S3 een micro-sim nodig heeft, en de Ace een grote sim heeft. Je kunt bij je provider een nieuwe sim aanvragen, of al je handig bent, kun je de grote sim op micro-formaat knippen.
bamibal
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor het verknippen zijn (o.a. op internet) sjablonen te vinden. Beter is een andere simkaart te vragen, als je de simkaart bij knippen beschadigt is die waardeloos en niet meer te gebruiken (ook niet om data vanaf te lezen). Nieuwe simkaart is vrijwel altijd gratis.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vaak kun je bij telecomwinkels je simkaart ook laten knippen, meestal gratis en soms tegen een klein bedrag. Zo weet je zeker dat de simkaart goed wordt geknipt en kun je je oude simkaart gebruiken in de nieuwe telefoon. Overigens moet simlock-simkaart in een simlockvrije telefoon werken. Andersom gaat het niet, tenzij de simkaart en de simlock-telefoon van dezelfde provider zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ben het eens met de vorige beantwoorder, je moet wel letten op het formaat van het kaartje je hebt nu ook hele kleine maar bij aanschaf kun je kiezen of druk je de kleine eruit of de grotere. Het is wel een gevogel want je wilt de kartelrand van het midden, de kleine sim, niet stukmaken. Is mij gebeurd ik moest de grote hebben maar te snel besloten en per ongeluk voor de kleine gekozen. Succes ermee. Groetjes Henk