belt een seniorentelefoon uit zichzelf ?

het schijnt dat een huis telefoon zelf kan gaan bellen op de tel.kan niks terug vinden maar is wel met meer als 5uur verbinding gehad en
krijg wel die rekening

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijkt je dat logisch?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
een seniorentelefoon heeft voorgeprogrammeerde druktoetsen. Dus ja als zo'n toets per ongeluk is ingedrukt en de andere kant neemt op en praat 5 uur lang door zonder reactie te krijgen dan kan het, Of er heeft iets op die toets gelegen waardoor de telefoon steeds opnieuw ging bellen en voicemail kreeg, dan kan het in totaal wel 5 uren zijn geweest. Of een kat die steeds op de toetsen springt. Maar dat is allemaal niet waarschijnlijk, dus ik zou de exacte tijden dat er gebeld is, en naar wie, maar eens opvragen....

Antwoorden (1)

Nee, een telefoon zal niet uit zichzelf gaan bellen. Met de hoorn op de haak kan dit niet eens. Met de hoorn van de haak moet je alsnog een nummer draaien.
Maar een seniorentelefoon en een gewone huistelefoon zullen nooit uit zichzelf gaan bellen. Het zijn geen dingen met een eigen wil, het zijn geprogrammeerde apparaten die doen waar ze de opdracht voor krijgen: bellen nadat er een nummer is ingetoetst. Ophangen als de hoorn op de haak ligt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jaspro101
9 jaar geleden
Het kan wel zijn dat de software achter de telefoons faalt. Ik heb zelf twee keer meegemaakt in een intern telefoonsysteem dat ik gebeld werd en iemand anders ook en dat wij elkaar aan de lijn kregen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is waar, de software kan falen. Maar ik heb ook veel ouderen meegemaakt die mopperden over hun telefoon en andere apparatuur die zomaar gingen bellen, aan gingen of dingen deden die ze niet wilden.
In de meeste gevallen bleken de kleinkinderen bij dat soort gebeurtenissen langs te zijn geweest. Vooral de kleine kleinkinderen: oh, even opa's telefoon gebruiken. Even oma's computer aanzetten ;) Maar als de telefoon gek blijft doen zonder dat er andere verklaringen/andere mensen in de buurt zijn moet je inderdaad denken aan software falen en de telefoon laten repareren of een nieuwe kopen.