Hoe kan iemand hetzelfde telefoonnummer als mij hebben?

Ik bedoel dus geen 06 nr, gewoon een thuisnr. Ik heb nu al twee mensen ontdekt die precies hetzelfde nr hebben. Heb regelmatig telefoontjes die voor die mensen binnenkomen bij mij. Heb met KPN gebeld. Die zeggen: Dat kan niet mevrouw...Maar toch is het zo. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons
5.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb hier zelfs last van gehad met mijn 06..
echt 5 mensen hadden gebeld..
op zoek naar een mysterieuze Jasmine.. ofsj0w..

Het beste antwoord

Ik zou zeggen dat dit niet kan, maar het schijnt toch mogelijk te zijn. http://www.klachtenoplossing.nl/upc/klacht/telefoonnummer-dubbel-in-gebruik/

Ik zou contact zoeken met degene met het hetzelfde nummer en vervolgens een brief schrijven aan de KPN waarin je je probleem uitlegt (inclusief beide contactgegevens).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

In principe kan het niet. Wat wel zou kunnen is, dat mensen hun nummer hebben doorgeschakeld en per ongeluk een cijfer verkeerd hebben ingetoets, waardoor het opeens jouw nummer is geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien kun je het testen:
Leg je eigen hoorn van de haak en bel met een mobiele telefoon naar je eigen nummer. Als er nu een ander opneemt, zit er toch ergens een fout in het systeem!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is potverdomme een goed idee, +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeg dat wel Robin. +1 RodeParaplu
Je telefoonnummer bestaat uit 10 cijfers. 3 of 4 cijfers behoren tot het netnummer en de andere cijfers geven de woonplaats aan. Het zou kunnen dat deze mensen een ander netnummer hebben, maar wel identieke cijfers achter het netnummer. Ik heb nog nooit gehoord van dit probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien omdat het huisgenoten zijn. Anders klopt er iets niet en zou ik even contact op nemen met je telefoon aanbieder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er zijn al een paar goede antwoorden...
Aanvulling dus:
Als je echter draadloze toestellen hebt kan ook dat leiden tot het krijgen van telefoontjes van een buurt bewoner. Gewoon omdat die huiscentrales van die "dect" toestellen precies hetzelfde zijn ingesteld en daardoor elkaars toestellen herkennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, er kunnen geen mensen zijn met dit probleem. Die iemand die hetzelfde nummer heeft als jij, kan alleen je huisgenoot zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Als mij" heeft niemand dat.
Als ik trouwens ook niet.

Ik heb regelmatig telefoontjes voor de dokter. Dan hebben de mensen zich een cijfertje vergist en dat willen ze soms niet eens toegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Woon je in de buurt van de grens?
Mijn vader woont vlakbij de grens tussen Nederland en België, en als ik buiten loop en hem bel met mijn mobiel, krijg ik meestal een Belgische dame aan de lijn. Als dat zo is, zie ik ook altijd dat mijn telefoon op een Belgisch netwerk staat, ipv KPN oid. Als ik dan zelf overschakel naar een Nederlands netwerk en nog een keer bel, krijg ik wel mijn pa aan de lijn.

Maar dan zou er nog steeds maar 1 huis moeten zijn met hetzelfde nummer, niet meerdere. En als je niet in de buurt van een grens woont, weet ik het ook niet. Foutje bij KPN lijkt me, ondanks dat zij zeggen dat dat niet kan.