Mag een telefoon verkoper je doorsturen naar de fabrikant?

Ik heb een LG telefoon die defect is. Hij is inmiddels al in een half jaar 3 a`4 keer "gerepareerd" maar doet het nog steeds niet. Bij kerst heeft de Phone House een zogenaamd ticket uitgeschreven naar LG zodat zij mogen beslissen wat er mee gaat gebeuren. Vandaag bericht dat het nog een keer gerepareerd moet worden. Maar mag de Phone House mij eigenlijk wel doorsturen naar LG volgens de wet en hoe lang mag het eigenlijk duren zo'n reparatie?

Weet jij het antwoord?

/2500

PhoneHouse is niet verplicht een vervangend product te regelen. Tevens mogen zij, als blijkt dat zij de middelen ertoe niet hebben, het product naar LG sturen ter reparatie. Wel heb je recht op het laten ontbinden van de koopovereenkomst indien er sprake is van non-conformiteit (de leverancier, in dit geval PhoneHouse, kan niet het product leveren waar je een overeenkomst over hebt afgesloten). Geef in dat geval wel PhoneHouse eerst de kans om een vervangend, gelijkwaardig product aan te bieden. Kan dit niet binnen redelijke termijn of wil PhoneHouse dit niet, dan mag je de koopovereenkomst nietig verklaren. Je krijgt dan je geld retour.

Bronnen:
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100