Mijn telefoon, samsung galaxy s2, loopt vast bij opstarten. Ik blijf de heletijd het scherm zien met ´samsung´wat kan ik hieraan doen?

De telefoon was vastgelopen bij een app en deed niks meer. Dus ik had de baterij eruit gehaald en weer erin gedaan en sinds dat start die niet verder op dan het samsung scherm wat je altijd ziet voordat je de pincode moet invoeren, ik heb al een hard reset gedaan maar dat helpt niet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
3.3K

Antwoorden (3)

Ik heb hetzelfde gehad, je telefoon is waarschijnlijk gecrasht. Ik ben naar de winkel geweest waar ik hem gekocht had. Zij konden he eesten resetten en nu doet hij het weer. Dus als ik jou was zou ik naar een winkel gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat je vaak ziet is dat mensen hun telefoon vol gooien met apps, muziek, foto's en filmpjes. Als je telefoon dat dan zeg maar moet ordenen tijdens het opstarten kan hij nogal van slag raken. Vergelijk het maar eens met op vakantie gaan waar je geen internet, tv en radio hebt. Je weet totaal niet wat er thuis gebeurt. En als je dan thuis komt moet je helemaal gaan bijwerken. Dat kan soms nogal vermoeiend zijn (als je dit in een keer moet doen). Dus misschien is het een idee om je telefoon even zonder simkaart en Sd- kaart op te starten. Verwijder dan de App's die geinstalleerd zijn. Vervolgens plaats je je sd- kaart weer. Verwijder dan alles wat daar opstaat (een back- up maken kan handig zijn ;') ). Daarna je simkaart. Dan zou je telefoon weer iets sneller moeten zijn.

Hoe lullig het ook mag klinken, je hebt een oudere telefoon. Mijn ervaring leert gewoon dat een oudere Android telefoon erg traag wordt. Kortom, misschien is het een idee om je portemonnee ens te laten sonja bakkeren.

GrtZ..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke, je toestel is gechrast en zit vast in een zogenaamde bootloop.
Je hebt al een harde reset gegeven mbv de volume knop/ aanknop en de homeknop tegelijkertijd in te drukken.
Heb je daarin ook de cash leeggegooid ( ook in geavanceerd de dalvik cash ), dus niet alleen een reset maar een complete wipe?
Zo nee, doe dit alsnog.
Alleen een kale harde reset ( of recovery ) is niet altijd afdoende.

Troost je, het heeft niets met de leeftijd te maken van je toestel.
En stuk is hij ook niet.
Hij is gewoon een beetje van slag.

Mocht het bovenstaande niet hebben geholpen.
Dan gaan we hardere maatregelen treffen.

Let wel, je moet exact weten welke type toestel je hebt
Je hebt diverse soorten S2
Ik ga hier uit van de GT I 9100
http://live.samsung-updates.com/index.php?device=GT-I9100
Mocht dit niet de goede zijn, rechtsboven op de zelfde site kan je verder zoeken.
Qua regio code hoef je je niet druk te maken, dat maakt geen snars uit, ze werken allemaal.
Eenmaal gedownload, en eventueel uitgepakt op je bureaublad
zoek je het program Odin op.
https://docs.google.com/folderview?id=0B2VpxQehO8D7MTI5YWI5NmYtZDI4MC00Yzk4LTlhMTMtNjFmOTE5ZjYzODc1&usp=drive_web&hl=en_US
Versie 3 v1.85 ( de rechter )

Nu dat je de downloads hebt kan je verder.
Zorg wel dat KIES ( als je dat programma gebruikt ) uit is, ook in je taakbeheer van je laptop/pc ).

Alles klaar?
Start nu je telefoon op
druk de volume down + Home + power knoppen gelijktijdig in om in de downloadmodus te komen

Start nu Odin op en selecteer in PDA de zojuist gedownloade rom.
Sluit nu je telefoon aan op je computer.
Als alles goed is dan wordt hij door Odin herkent, zo niet dan moet je even de goede samsungdrivers instaleren.

Indien gereed klik je op start.
Dit proces kan even duren, maar heb geduld.
Odin geeft zelf aan wanneer hij klaar is.
Als de flash gebeurt is dan kan je hem opnieuw opstarten.
Let op, de eerste keer opstarten kan soms langer duren dan wat je gewent bent.

Ondanks wat sommige ook zeggen, dit doet geen afbreuk van je garantie.
Immers samsung heeft deze meegenomen in zijn herziende garantie bepalingen.
Zelfs rooten mag.

Als je dit truukje beheerst dan kan je ook gaan overwegen om een custom rom te flashen.
Dit en meer kan je lezen op;
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1457175/0

en

http://forum.xda-developers.com/galaxy-s2