Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Krijg ik het volledige bedrag vergoed van m'n telefoon?

Een dochter van een vriendin van mij heeft per ongeluk mijn telefoon in de gracht laten vallen.
Ik heb echter deze telefoon bij mijn abonnement gekregen. Ik heb 169 euro bij betaald bij het verlengen van mn abonnement maar de werkelijke prijs op het bonnetje is 679 euro.
Ik vraag me af of ik dan het volledige bedrag krijg.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
665

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt de dochter van de vriendin aansprakelijk stellen voor de schade die je hebt. Redelijk is dat je niet meer vergoed krijgt dan wat de telefoon nu op dit moment kost bij aanschaf in de winkel. Dus kun je hem nu kopen voor €500, dan krijg je niet meer dan €500. Geef een kopie van de aankoopbon aan de dochter van de vriendin en stel haar aansprakelijk voor de schade. Die kan dit bij haar aansprakelijkheidsverzekering indienen. De verzekering zal niet alles vergoeden, er geldt meestal een eigen risico. Bij oudere zaken kan een vergoeding op basis van de dagwaarde zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding