Vodafone pre-paid toestel gebruiken met Vodafone abonnement sim?

Beste iedereen,

Ik heb nu een mobiel met Vodafone abonnement.
Echter, dit toestel is aan het overlijden en nu vroeg ik me af of ik een "goedkoop" Vodafone pre-paid toestel kan aanschaffen en hier vervolgens de simkaart van mijn Vodafone abonnement in kan gebruiken.

Iemand die weet of dit kan?
Alvast bedankt.

Toegevoegd na 17 minuten:
Mocht het overigens werken met Vodafone, zou het dan ook kunnen werken met bv een "Hollands Nieuwe" prepaid toestel en een Vodafone abonnement?
Hollands Nieuwe is immer ook Vodafone.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

In de regel zit er ook een lock tussen een abonnements en een pre-paid toestel. Het komt echter wel voor dat bepaalde pre-paid-toestellen niet gelockt zijn en dat je daar dus wel een abonnements-sim in kan gebruiken. Dit kun je alleen weten door het te proberen.

Echter, in veel gevallen zijn die prepaid-toestellen voor hooguit 2 tientjes meer ook simlock vrij te koop in andere winkels. Daar zou ik dus als eerst naar kijken.

Vaak weten de medewerkers van winkels zelf wel welke toestellen werken met een abonnement en welke niet.