Geluidsopname door telefoon-provider gemaakt bij telefonisch verlengen , kan ik mij hierop beroepen ?

voor mijn moeder met de klantenservice van een provider gebeld. er werd mij gevraagd of het gesprek mocht worden opgenomen.ja ik stemde toe. er is mij (mijn moeder) een mooie aanbieding gedaan, die €19 pm zou kosten bij een 1-jarig contract. ja daar heb ik mee ingestemd . nu krijg ik het contract binnen en daar staat , voor hetzelfde wat ik dus telefonisch heb afgesproken, dat het maar liefst €39 pm is !! met de klantenservice gebeld en het voorgelegd, ook dat er een bandopname was gemaakt van dit telefoon gesprek over de verlenging die €19 pm zou gaan kosten. nu werd mij verteld dat deze opname alleen gebruikt word voor opleidingsdoeleinden !!
mijn vraag is , moet ik dit accepteren of kan ik eisen dat deze opname als bindend word gebruikt ??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

Je kunt wel eisen dat de betreffende bandopname als bewijs gaat gelden maar dan heb je 99,9% kans dat de betreffende opname niet meer te traceren is.Met andere woorden de opname krijg je niet te horen, anders zou het zijn als het andersom zou zijn ,dan zou de opname direct opgezocht zijn en ook gebruikt worden om je aam je contract te houden.
Helaas hen je zelf geen opname gemaakt anders zou je die wel kunnen gebruiken.