Budget smartphone, iemand tips?

Ik zoek een budget smartphone (tot ong. 200 euro) met een goede camera en flits. Het intern geheugen moet ook wat aankunnen en de batterij moet ook goed zijn. Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
voor 200euro kun je niet echt een goede camera krijgen...:(

Antwoorden (3)

Sony Xperia , Samsung Galaxy, maar budgetphones hebben meestal geen flits. En geheugen valt ook vaak wel tegen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor een goede flits kom je al gauw uit bij een Xenon flitser, ook al kunnen dual LEDS soms ook wel wat licht geven. Maar over het algemeen zijn flitsers op mobiele telefoons niet al te goed.

Dan komen we op een 2e: low-light preformance, de kwaliteit van foto's bij laag licht. Dit verschilt vaak flink tussen fabrikanten, maar vaak zijn het de flagships van fabrikanten die het verschil maken (=dure modellen).

Voor 200euro zal je hiervoor echter snel uitkomen bij oudere 2ehands (flagship) modellen met geheugenkaart slot. Wat mij nu te binnen schiet zijn de oudere Nokia N8 (met ouder besturingssysteem, Symbian Belle*) en enkele oudere Xperia modellen van Sony.

Mocht je fotograferen echt serieus nemen heeft Nokia 2 modellen met 42MP camera op de markt: pureview 808 (ouder en wederom symbian) of lumia 1020 (nieuw en windows phone), maar die zijn veel duurder.

Heb je een type gevonden, google deze dan op "camera comparison merk-type" om eventueel te vergelijken met de fotosamples van andere mobieltjes.

*Je kan met symbian toestellen redelijk internetten met opera browser, maar applicaties en 3D games zijn achtergesteld met ontwikkeling t.o.v. Android en iOS (en wordt ook niet meer verder ontwikkeld). Verder is de batterijduur wel vaak uitstekend.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik maak zelf gebruik van de HTC Desire 500, intern geheugen 4GB, besteld bij bol.com kreeg ik er een kaart van 16GB bij voor 260 euro. De telefoon is snel en de camera heeft 8MP, er zit een goede flitser in, en voor mij behoort deze telefoon zeker tot de mid-range categorie. Batterij is opzich prima, ik luister er ook veel muziek op en dat houdt hij prima vol, als je non-stop zit te whatsappen of op internet gaat het gewoon een stuk sneller, voor af en toe een foto, whatsappje of even op facebook is dit een prima toestel en houdt hij het prima een hele dag vol. Als je het toestel erg intensief gebruikt is hij aan de 's avonds 8/9 uur wel echt leeg. Succes met je zoektocht!

http://www.htc.com/nl/smartphones/htc-desire-500/
http://www.bol.com/nl/p/htc-desire-500-zwart/9200000018523809/ (ook in het wit verkrijgbaar)